Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Är Fiskebäck ok för nybörjare?

  • Är Fiskebäck ok för nybörjare?

    Publicerad av hakuna på 30 juli, 2001 vid 08:33

    Mors. Jag tänkte ta ut lite polare för lite prova-på vindsurfing med min 300 Xantos idag. Det är västan så då borde väl Fiskebäck funka? Jag har aldrig varit där, så jag undrar om det är så att man bottnar där, kan nybörjare köra där alltså?

    Finns det något bättre ställe i närheten av södra Göteborg?

    Ett alternativ är väl Björlanda antar jag, men det ligger på andra sidan stan mot där jag är nu (Billdal).

    /Niclas

    anonym-anvandare svarade 22 år, 9 månader sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    30 juli, 2001 vid 12:59

    Fiskebäck: mycket grund, skär i vägen, mycket båttrafik, farled med vindsurfingförbud. Jag gillar Fiskebäck, men för nybörjare: NEJ!!!

    Satsa på Björlanda eller Askimsviken (lägst in på campingen). Du kan också åka till Frillesås, men det blir lite längre att bära ner till vattnet.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    30 juli, 2001 vid 13:02

    Fiskebäck är ok i västlig vind men inte speciellt nybörjarvänligt. Dels för att det finns en hel del grund och sedan blir det djupt med en gång. Man kan visserligen segla över hamnkanalen,”dogshitbay” som den kallas men det är mindre populärt om man ligger och badar mitt i utseglingen när fiskebåtarna eller kustbevakningen kommer, då det är förbud mot surfing där. Med tanke på vindstyrkan så är det nog bättre att välja ett annat ställe för “pröva på” surfing

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Är Fiskebäck ok för nybörjare?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.