Bali

Detta ämne har 5 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast för 16 år, 7 månader sedan av motala.

• Författare
     motala
    Medlem

hallij,
    tänkte dra till en tripp till bali och köra surf.
    eftersom jag inte har någon tidigare erfarenhet så undrade jag lite om hur det är med priser på brädor där nere?
    vad kostar det att köpa egen eller hyra (i typ 2 veckor) egentligen?
    om köpa tänkte jag med på vad det skulle kosta att köpa en begagnad, har sökt lite i forumet, lite tips på ställen fann jag dock…

hejehej

Gollum
    Medlem

Aloha
    När jag var nere på Bali för ett par årsedan kostade de flesta begagnade surfbrädor i butikerna på Kuta under 1000lappen detta innan man börjat pruta;)
    Häng löst!

Yann
    Medlem

Priserna på brädor ligger på internationell nivå och begagnatmarknaden därefter. Passa dig för riktigt billiga brädor eftersom dessa oftast har varit knäckta. Fråga om den har varit knäckt och syna stringern noggrannt och kolla om den är målad. Sprayade brädor man inte kan se stringern på är helt garanterat knäckta.

Passa dig också för att hyra en knäckt bräda eftersom du får betala när den knäcks igen. Det bästa är (givetvis) att köpa nytt eller bättre begagnat.

motala
    Medlem

ahh
    tack tack, låter fint det där får se vilken budget jag har när jag sticker dock…
    det blri blra vilket fall som helst!

Yann
    Medlem

Om du ska köpa nytt så rekommenderar jag att du gör en custombeställning från Diverse innan. Kostar lika mycket som att köpa en bräda off-the-rack men är så mycket najsare att få bestämma alla detaljer själv.

motala
    Medlem

nice nice
    tror faktiskt jag kommer hyra bräda under tiden så blir det säkert lite billigare, och dessutom kan jag prova lite olika brädor om jag skulle vilja göra det…

men jag kanske blir jävligt sugen på att köpa en sen, så man vet ju aldrig!:wink:

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

svara

Sveriges största community för vindsurfing, kitesurfing, vågsurfing och SUP sedan 1998
©2023 Surfzone - Share the Stoke

Logga in med användarnamn och lösenord

eller    

Forgot your details?

Create Account