Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Bilpark till familjen

  • Bilpark till familjen

    Publicerad av snuffe på 7 juli, 2007 vid 21:15

    Nuvarande bilpark med en schysst volvo V70 som går som familjebil och folkabuss som surfbil duger inte riktigt. Från malmö så märker jag att jag drar mig för att köra folkabussen längre sträckor samt att jag kan ej ha mina barn i surfbussen om jag nu skulle finna barnvakt på väg till vinden eller vågorna.

    Ny kravställning är att hitta en bil som:
    1. Rymmer brädorna (1 freestyle och vågbräda om ca 2.40) samt fyra segel och master inne i bilen samtidigt som minst tre passagerare sitter säkert i bilen. (Vill gärna ha grejjorna liggande i bilen så man slipper lasta som en tokgalning).
    2. Åkkomfort som gör att man gärna sätter sig och kör två timmar för två timmars surfande… En 20 årig folkabuss duger inte längre (eller så håller jag på att bli för gammmal;-()
    3. Min fru skall kunna köra bilen om det kniper… (misstänker att detta är i egentligen samma krav som 2, fast från frugans sida) dvs hyffsat modern, krockkuddar, komfort etc…

    Chrysler Grand Voyager är en extremt tradig bil men den är den enda jag ser funkar som detta om det inte skall vara någon form av buss… Ser ni några andra alternativ????

    mexi_ svarade 16 år, 10 månader sedan 6 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • rasmus_w

    Medlem
    7 juli, 2007 vid 22:34

    Ha prylarna i en släpvagn?

  • surferboy

    Medlem
    8 juli, 2007 vid 19:43

    Chevrolet Trans Sport är ett bättre alternativ än Voyagern då den drar mindre soppa och skall vara billigare att äga.

    Annars har vi ju den ultimata surfbilen VW Multivan.

  • fastforward

    Medlem
    8 juli, 2007 vid 22:26

    En surfbuss av nyare modell kanske? Typ Opel Vivaro och liknande. Finns ju med AC, antispinn, airbags, farthållare och hela köret. Antar att komforten inte riktigt kommer upp i v70-klass men det räcker nog bra ändå. Ett alternativ är ju att köra minibuss-varianterna som har fönster runt om – det borde väl frugan godkänna tycker man.

  • mikaels

    Medlem
    9 juli, 2007 vid 07:09

    Jag kör Hyundai Trajet, den fyller alla dina krav. Den har i stort sett allt en Voyager har, men till ett mycket lägre pris.

  • mexi_

    Medlem
    9 juli, 2007 vid 12:54

    Jag hade en Toyota previa -91 som var hur bra som helst. Previa tom 2000 hade uppfällbara säten på sista raden vilket gjorde att lastutrymmet blev stoooort. Jag hade dessutom fåtöljer i mittenraden vilket gjorde att jag kunde lägga brädorna mellan dessa. På semestrarna så packade jag alla brädor och segel på taket, tält och kläder inuti och cyklarna på bakluckan, inga problem alls, känns som att den bilen kunde lasta hur mycket som helst…….problemet med min var all j-la rost annars hade jag lätt haft den kvar.
    Om du kan hitta ett ex från 99/00 med gamla karossen och VIP-modellen med fåtöljer i mittenraden så rekommenderar jag den varmt. Min fru älskade att köra den bilen, man sitter högt och känner sig som en kung (drottning) på vägen!

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Bilpark till familjen

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.