Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Blir Askimsviken bra imorgon på S tro?

  • Blir Askimsviken bra imorgon på S tro?

    Publicerad av hakuna på 2 augusti, 2001 vid 11:17

    Är det läge att testa sida 44 ruta D4 i Gula sidorna tro?

    Jag kom på igår att jag seglat 5 dagar i sträck, det har jag nog aldrig gjort förr. Tack Xantos 300 för det. Bäst var det i måndags, 5.0 och bra med tryck i Björlanda. Fast solsken och bara badbrallor i söndags på samma ställe var också najs.

    Idag har jag mest kollat spots runt Sydney och lagt in en ny bakgrundsbild. Fler finns på http://www.dailydose.de/cgi-bin/dtpics/dtpics.pl?sort_d=bildnummer

    /Niclas

    anonym-anvandare svarade 22 år, 9 månader sedan 4 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    2 augusti, 2001 vid 16:41

    bolleskären kommer gå av imorgon!

  • storm

    Medlem
    2 augusti, 2001 vid 18:25

    vart ligger det?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    2 augusti, 2001 vid 19:07

    secret…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    2 augusti, 2001 vid 19:47

    Askimviken fungerar bäst när det blåser rakt in i viken d.v.s sydväst.
    I morgon torsdag ska det visst blåsa sydost, så då blir nog Fiskebäck bättre. Det är mer öppet där.

    /Magnus

  • hakuna

    Medlem
    3 augusti, 2001 vid 05:54

    Bolleskärsgatan ligger i Önnered såg jag, och -stigen någonstans i VF. Bränns det?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    3 augusti, 2001 vid 08:22

    Muhahaha..kallt

  • anonym-anvandare

    Medlem
    3 augusti, 2001 vid 08:42

    otroligt att det fortfarande är “secret” efter så många år. Jag har inte seglat där på drygt 10 år och hade trott att det var allmän kännedom nu om var det ligger.mycket bra ställe om inte något går sönder…
    /numera 08

  • hakuna

    Medlem
    3 augusti, 2001 vid 09:26

    Så, berätta då!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    3 augusti, 2001 vid 13:52

    Som sagt hemligt men om du sätter in en ansenlig summa på mitt konto så kan jag maila dig…

  • ola-h

    Medlem
    3 augusti, 2001 vid 19:53

    Jag har aldrig seglat bolleskaren, men en dag i varas trodde jag, efter alla rykten, att det skulle funka. Det tog inte manga minuter att lokalisera det med lite hjalp av internet. Jag akte ut och kollade, men ingen var ute och vinden svagare an jag trott. Jag vill inte avsloja westernlocals secret spot har, men om man verkligen skulle vilja hitta dit sa ar det, som sagt, ingen omojlighet.

    Sjalv ar jag dock pa Oahu och har ar det svaga E/ENE-vindar pa 18/20 knop och idag skulla det bli vagor pa ca 8 fot (face height). Valdigt sallan planing pa vagen ut (med 5.3) men riktigt, riktigt bra vagridning. Vanster ar mitt svara hall, men nu bor det ga ratt bra. Jag har med mig segel, men hyr brada. Tidigare korde jag pa en JP 255, efter storleksrekomendation fram den lokala uthyraren. Nu har jag dock bytt till en (tva ar gammal) Starboards Wave 249 som passar mig otroligt mycket battre. JP:n kandes valdigt bra o bottensvangen, man jag hade svart att fa den att ligga i cut-backen som jag ville. Nar man korde mot lappen gick det givetvis bra, man jag vill kunna gora bra svangar pa ren vag med mycket av bradans kant i ocksa. JP255 svangde valdigt “snabbt”, men for mig var det lite val mycket brada fram jamfort med hur mycket brada det var mellan benen, sa att saga. Jag har hort att just 255’an har lite annorlunda och rakare rocker jamfort med 244-251 och 258, kanske var det det som storde. Starboarden funkar precis som jag vill ha det. Den har forhallandevis bred tail (33, totalbredd 52) och valdigt parallell outline pa mitten. Nu drar jag ut och kor lite mer.

    Pa mandag vantas ett stort svall med vagface pa runt 12 fot.

    Ola H.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    3 augusti, 2001 vid 22:59

    Bara att skaffa sig sjökort!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Blir Askimsviken bra imorgon på S tro?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.