Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Choco Weed Speed 2!!

  • Choco Weed Speed 2!!

    Publicerad av pugge på 5 oktober, 2009 vid 09:43

    Har idag haft glädjande mejlkontakt med Chocofins! Har framkommit önskemål om förändringar och storlekar på Chocofenorna!

    Kan meddela att Version 2 av Choco weed speed kommer ha en lutning/rake på 45 grader och fenan kommer att vara framflyttad i boxen!

    Det kommer även att komma en slalom version av weed fenorna som tar över från dagens speed 30cm och uppåt!

    safesurfer svarade 14 år, 7 månader sedan 4 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • p-malmkvist

    Medlem
    5 oktober, 2009 vid 11:40

    Modifierade min fireblade 38 till en 26 cm weed, samt flyttade fram den i boxen.. Använde den i TT och det blev min bästa 10sek, men så höll den bara en repa också innan den böjdes:ooo:

  • tbsurf

    Medlem
    6 oktober, 2009 vid 07:57
    Pugge;581125 wrote:

    Kan meddela att Version 2 av Choco weed speed kommer ha en lutning/rake på 45 grader och fenan kommer att vara framflyttad i boxen!

    Kommer dom att ändra profilen också? Det är ju rätt kass lyft i den nu och det lär ju inte bli bättre av att luta den mer menar jag..

  • safesurfer

    Medlem
    6 oktober, 2009 vid 08:46

    Jag tycker det känns som att speed weed 1 har lyftet för långt bak på brädan, kan säkert bli bättre om man flyttar fram fenan i boxen. Sen känns den så himmla flexig, den bara böjer sig då man sätter lite press på den. En styvare fena brykar generera lyft då man pressar istället.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Choco Weed Speed 2!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.