• Datahjälp

    Publicerad av anonym-anvandare på 3 november, 2001 vid 09:25

    Eftersom det verkar vara många hackers här så undrar jag om Nvet hur man fixar så att man genom att fylla i sin e-postadress på hemsidan får ett mail varja gång sidan uppdateras (med automatik)? Ska använda detta på min surf-sida, därav frågan i detta forum…

    anonym-anvandare svarade 22 år, 5 månader sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • pher

    Medlem
    3 november, 2001 vid 15:06

    Kul att du håller på med en surfsida :), Är den seriöst menad så kan jag kanske bistå med mer hjälp.

    Nu vet jag inte vad för “webbserver” som din hemside leverantör kör med. Men är givetvis inget problem om det någon typ av databas i grunden.

    Själv jobbar jag mest med Notes/Domino och detta vore en baggis att fixa. Använder du den så hojta till!
    Ungefär så här skulle jag gå tillväga:
    Användaren fyller i att han/hon är intresserad av att få mail när något händer. Och sen submittar in sin email till en databas.

    Smidigast sätt att sen skicka mail vore att lägga det i en knapp där man administrerar hemsidan och den trycker man således på när man vill skicka ett mail till alla som anmält sig.
    Att lägga funktionen där man sparar skulle inte vara så smidigt då det går iväg ett mail varje gång man trycker “spara”.
    Servern som hemsidan ligger på bör givetvis ha möjlighet att maila… Vilket de flesta har. Fyll sedan To adressen med databasens email adresser och ett fördefinerat body och subject meddelande.

    Men som sagt.. jag är bara bra på Notes Domino så kör du med Asp, PHP, el nån annan “teknik” så finns det säkert andra med värdefulla tips.. Men principen torde vara densamma…

    Där fick du iaf principen… Hade du förväntat dig en komplett lösning,,så tror jag inte du lär få den här…

    Mvh Pher

  • anonym-anvandare

    Medlem
    4 november, 2001 vid 08:02

    OK jag förstår. Jag tänkte göra sidan på passagen och det ska vara en bildsida med vindsurfingfoto. Passagen tillåter emellertid inte saker som har att göra med serverhackande. Jag får tänka till lite var jag ska lägga sidan.
    Tack för tipset!
    :)Mats

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.