Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Gasol i Europa?

  • Gasol i Europa?

    Publicerad av surferic på 13 juni, 2007 vid 18:40

    Snart rullar bussen söderut. Går det att byta gasoltuber (2 kilos curlingsten) i t.ex. Spanien, Frankrike? Nån som vet?

    mexi_ svarade 16 år, 11 månader sedan 6 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • mag

    Medlem
    13 juni, 2007 vid 21:11

    Jag har för mig att de har en annan koppling till tuberna i Europa som inte passar vår. Dumt men sant. Köp en sådan koppling och skruva på, det borde gå. Jag har ingen egen efarenhet själv men har hört av andra rutinerade EU resenärer att det är problem.

    Eller köp större tub här hemma.
    /Magnus

  • getwet

    Medlem
    17 juni, 2007 vid 18:31

    Standigt problem med vara tuber i ovriga europa. Gar ej att byta ut, dom tar inte emot flaskorna och det ar som tidigare papekats andra kopplingar. Det galler helt enkelt att ha med sig gasol sa det racker….

  • surferic

    Medlem
    18 juni, 2007 vid 07:55

    Tack för svaren! Ska låna en extra 2-kilostub plus nån 340-grammare så kanske det räcker nån månad.

  • getwet

    Medlem
    18 juni, 2007 vid 08:45

    Sjalv anvander jag mig av en P11 och den racker latt 2 manader utomlands med bade gasolkyl och kok. Synd att jag inte ar hemma, da skulle du kunna fa lana en P6 av mig som jag aldrig anvander.

    For att spara gasol brukar jag utnyttja grillen sa mycket det gar. Koka pasta och ris medans man vantar pa ratt glod funkar hur bra som helst. Med lite planering kan man dra ned ordentligt pa gasolforbrukningen.

    Till slut Eric, vart ska du ta vagen och nar?

  • ollefax

    Medlem
    18 juni, 2007 vid 15:20

    vad gör EU snubbarna när man behöver dem? kliar sig på pungen antar jag, troligtvis inte ens det, de har de någon annan som gör det åt dem.

    Standardisera bananer kan de , men inte kopplingar på gasoltuber!

  • rasmus_w

    Medlem
    18 juni, 2007 vid 22:44

    Jo det vore kanske bra. Fast risken är ju att de tycker att det är vår koppling sm ska bort, inte den som övriga europa använder…

  • mexi_

    Medlem
    19 juni, 2007 vid 10:24

    Var i Italien förra sommaren och campade precis bredvid en gasolfabrik (modell mindre dock) Det var stört omöjligt att få dem att fylla på min tub (precis en sån du har), så fyll på hemma och ta med extra är mitt tips. Har fyllt på en gång i schweiz, men det är ju en bit dit……….:-)

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Gasol i Europa?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.