Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Halkskydd Tiga 260…

  • Halkskydd Tiga 260…

    Publicerad av anonym-anvandare på 6 augusti, 2001 vid 12:22

    Har en gammal Tiga 260 från början 90-talet som fungerar bra när det blåser mycket. Problemet är dock halkskyddet som inte existerar. Eftersom brädan är i något plastmaterial (Duratene tror jag…) så fungerar det inte med epoxy+salt. Någon vänlig/kunnig som vet??

    /Per

    anonym-anvandare svarade 22 år, 9 månader sedan 3 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • k-p

    Medlem
    6 augusti, 2001 vid 12:28

    tvåkomponents lack kanske? Jag har en polare som använt CRYSTAL och det blev mkt bra.

  • martin

    Medlem
    6 augusti, 2001 vid 15:53

    Köp en rulle halkskyddstejp på exempelvis Biltema och sätt dit rikligt med tejp på de ställen där man brukar trampa runt. Det blir kanske inte jättesnyggt med en schackrutig eller randig bräda, men det är en enkel lösning och greppet blir suveränt. Personligen tycker jag att det ser ännu värre ut med gulnad saltbeströdd epoxy.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    9 augusti, 2001 vid 06:02

    Bara för att förtydliga: Använde han Crystal på en Tiga 260 gjord i Duratene eller använde han det på en “plastbräda”. Eftersom jag är totalt oduglig när det gäller material av den här typen så vill jag ju till varje pris undvika att min gamla Tiga skrumpnar ihop och försvinner…

    /Per

  • k-p

    Medlem
    9 augusti, 2001 vid 07:13

    Nej det var inte en bräda gjord i duratene, det var en gammal Bic vivace. Jag trodde inte att crystal hade samma effekt som epoxy men jag blir lite osäker…
    om jag var du skulle jag ringa till Uffe på CLS i varberg. Han kan det mesta, har du tur kan han nog ge några goda “gratis” råd.
    Detta är hans tel:
    0340-611007

    Lycka till!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    9 augusti, 2001 vid 08:42

    vaxa den med vanligt surfvax, den ser skitig ut men det funkar faktiskt jävligt bra, å det lär inte smälta ihop din bräda ens pyttelite =)

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Halkskydd Tiga 260…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.