Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Har jag fel bräda?

  • mag

    Medlem
    25 maj, 2007 vid 14:20

    En mindre fena jaaa! ca 22cm skulle funka bra. Mindre fena gör att brädan reser sig mindre upp ur vattnet.

    Och prova att flytta fram mastfoten först 5 sedan 10 cm för att lugna ner brädan och hålla den på plats. Det kan göra stor skillnad för din segling i chop och mycket vind.

    Vissa större brädor 85-95 liter fixar ganska mycket chop och vind, vet inte om denna är extra nervös? Jag har t ex kört en hel del större RRD vågbrädor i mycket vind förr, väger 65kg själv, och det har gått bra.

    /Magnus
    /Magnus

  • bill

    Medlem
    26 maj, 2007 vid 00:25
    Mag;385762 wrote:
    Och prova att flytta fram mastfoten först 5 sedan 10 cm för att lugna ner brädan och hålla den på plats. Det kan göra stor skillnad för din segling i chop och mycket vind.

    Hade mastfoten längst fram, dock kommer den inte så långt fram när man har en tvåbults mastfot. Den främre bulten tar ju i ganska “tidigt”. Borde kanske ha bytt till min Chinook enbults men då stör jag mig så på att bulten inte är centrerad…
    Ska få tummen ur och fixa lite mindre fenor.

  • emilvikingstrand

    Medlem
    26 maj, 2007 vid 20:21

    köp en liten vågis och behåll 88:an

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Har jag fel bräda?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.