Senaste nytt Forums Vindsurfing Is & Snösurf hjälpmed att köpa eller bygga 3medars

  • hjälpmed att köpa eller bygga 3medars

    Publicerad av sunsailsweden på 13 oktober, 2014 vid 09:47

    jag söker bilder referenser etc etc för att bugga eller köpa ett objekt innan vintern i skåne…

    3 eller 4 medars eller något annat…

    Med vänlig hälsning
    Peter
    Helsingborg

    kinetic svarade 9 år, 7 månader sedan 5 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • kinetic

    Medlem
    13 oktober, 2014 vid 10:25

    Peter: Jag har en Proto Ice-board du kan få billigt. Den är konkav o fäster FÖR bra i snön. Konkaviteterna gör att den svänger klart bättre på is, men det blir lite väl stora påfrestningar på stålkanterna, de pallar inte trycket dessvärre o har redan lossnat en aning…Skall du “speeda” så är den perfekt:). Kan ta med den när nästa gång ja e i skåne! /David

  • sunsailsweden

    Medlem
    13 oktober, 2014 vid 10:40

    Kalas.
    Du har inte en bild på den ???

    vad är en ice-board ??

  • kinetic

    Medlem
    13 oktober, 2014 vid 12:08

    Peter: http://www.blackbeard.se/html/iceboard.html
    Det är som sagt en proto med starkt konkav botten. Jag kan ta bilde på den o lägga upp här ikväll. Kanon att speeda med, “Trimmarn” här på forumet har toppat 49 knop på 2 sek med ett vågsegel på kring 5m….

  • herr-pelegrin

    Medlem
    13 oktober, 2014 vid 16:36

    Om det är lite dött här i forumet så kan Du testa att gå in på Facebookgruppen Icecup Sweden och ställa samma fråga där. På nätet kan Du gå in på Boardtest där det finns beskrivningar. Här på Surfzone bör Du plöja trådarna Isbräda -Idéer för 2012,13 o 14. Hittar Du inte tillräckligt underlag så skicka en fråga till Vindsökarn. Hjälper inte det så återkom gärna med specifika frågor i den här tråden så får Du säkert hjälp. Lycka Till!

  • stickan

    Medlem
    13 oktober, 2014 vid 17:42

    Du kan alltid kolla in denna länk!
    https://docs.google.com/document/d/1oaXlC3Cf78TTtlU0nLc3KzU80eEFy1ntBSHIyj7bRBQ/edit?usp=sharing

    Har lite delar till salu, några helt leveransklara kit samt en del material liggandes som måste meckas ihop! Dock garanterat leverans innan isläggning 🙂

    Hör av dig om något verkar intressant.
    MVH Stefan

  • vindsokaren

    Medlem
    13 oktober, 2014 vid 18:21

    Sweeet!
    Bara köpa
    Mer isbrädor åt folket!

  • kinetic

    Medlem
    13 oktober, 2014 vid 18:23

    Peter: Det är den “kolfibermönstrade” brädan det rör sig om, inklusive boardbag. Som synes konkav botten som följer outlinen, det är det som gör att den fäster(bromsar) för mycket på hårdare snö. Är det lite/ingen/fluff snö så funkar den som vanligt. Den andra plankan är min egna, en special-variant som vi döpt till “Snow-Channel Pro Model” :grin:. Funkar lika bra på is som övriga varianter, fäster bättre på snö. Dock är det lite väl jobbigt att bygga Snow-Channel plankan vilket påverkar priset i fel riktning, så den är en “one-of-a-kind”. Till i år är tanken den att försöka få klar en planka med en rak konkavitet i botten, samt “planingskanter” så stålkanterna inte får så aggressiv vinkel mot isen när man bankar brädan. På de två närbilderna kan du se “skadan”, eller ana iaf. Fenan har jag förlagt, fenskruven med, men jag fixar fram nya lagom till isarna kommer:grin:. Skall för övrigt kanske ner till Habo i helgen om det behagar att fläkta lite, vi får se. Har inte sett dig ute i år alls, å andra sidan har jag seglat ovanligt lite själv…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Is & Snösurf hjälpmed att köpa eller bygga 3medars

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.