Senaste nytt Forums Vindsurfing Is & Snösurf Hur får vi plogat i vinter?

  • herr-pelegrin

    Medlem
    4 oktober, 2014 vid 17:44

    I veckan åker Magnus och jag till Nacka Stadshus för att träffa handläggare av förslaget om plogning av Ältasjön. En lite märklig uppgift fick jag dock häromveckan. Det var att man redan innan detta möte skulle fatta beslut i frågan. Jag har dock inte fått besked i någon riktning. Hursomhelst bör Ni kunna få mer info om några dagar.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    7 oktober, 2014 vid 20:17

    I dag var Bicless, Magnus och jag på möte med i Nacka Stadshus där vi träffade flera ansvariga i Nacka Kommun men även en representant för företaget som ska sköta plogning i vinter. Vi blev seriöst mottagna och fick gott om tid att lägga fram vårt förslag om plogning och utveckla hur det är tänkt att fungera i praktiken.

    Vi får hålla tummarna för att vi äntligen kan få en hemmaplan för kitewing och vintervindsurfing i södra Stockholm. Om det går igenom kommer blir det upp till frivilliga att ställa upp för att bredda sporterna. Det är väl i så fall realistiskt att tänka sig att samla ett par instruktörer några helger i jan-feb och ett par dagar på sportlovet. Får vi is till julllovet är det en bonus. Förutsatt att förslaget går igenom kommer jag avsätta tid att vara på plats med utrustning o skydd.

    Men, som sagt, än vet vi inte hur det går. Direkt vi får besked lämnas info här på Surfzone, på Södertörns Surfklubbs hemsida och på Icecup-sidan på Facebook.

  • stickan

    Medlem
    10 oktober, 2014 vid 11:57

    Frågan var väl hur vi får plogat i vinter….
    vi hyr den här :0)
    http://www.nyteknik.se/tekniknyheter/article3853708.ece

  • herr-pelegrin

    Medlem
    10 oktober, 2014 vid 18:41

    Ha, ha det där blir perfekt på Ältasjön. I vintras var jag där och gick igenom på tre inte för hårda hugg. Åkte hem och hämtade lite prylar. Ringde Mården som kommit fram. Jag sa att det verkar lite tunt. Man går igenom på tre. Då sa Mården – Jag går igenom på ett om man tar i men vi kör. Det blev åka av…

  • bicless

    Medlem
    22 oktober, 2014 vid 21:34
Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Is & Snösurf Hur får vi plogat i vinter?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.