Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hur var torsdagen??

  • k-p

    Medlem
    13 juli, 2001 vid 06:49

    Det gick av i björkvik (men det gjorde det nog överallt)!

    Stack en timme tidigare från jobbet och vi kom ut vid 17.20. Det blåste bra och vi fick tipset att rigga 5.0. (Det är inte jätte ofta man får rigga 5.0 i sthlm). Nya 4.30 masten och så ut :-)….. Det gick bra till och från i en timme ibland underriggad ibland överriggad. Vid 19 tiden riggade jag om till 5.7 och fick en bra kvällssurf i en timme till!!!! Solnedgång ljummet vatten och bra vind… kommentar överflödig 🙂 jag ler ännu!

  • calle

    Medlem
    13 juli, 2001 vid 07:27

    Mycket skoj!!
    Torö gick som dom säger av. Perfekt 4.7:a väder med sol, fegandes på insidan med ca: 20 – 25 andra. Endast dom hårdaste vågade sig ut på stenstranden, där det gick riktigt stora vågor, men det får någon som seglade där berätta om.
    Kanon dag helt enklet!!!
    / Calle

  • dude

    Medlem
    13 juli, 2001 vid 08:00

    bästa dagen jag haft på torö hittills. soligt varmt 4.7 72litersbrädan hopp gippar duck-jibes vågridning o folk som solade på stranden

    så där var uppvärmningsdagen på småbrädan för sässongen avklarad – nu är sässongen igång…

    -nicke

  • steffo

    Medlem
    13 juli, 2001 vid 08:09

    Hur var vindriktingen? Rakt på eller gick det att få några sköna rides med vinden från sidan?

    /Steffo

  • dude

    Medlem
    13 juli, 2001 vid 08:17

    aningen snett men senare mer o mer rakt på när vågorna blev mindre
    -nicke

  • brattberg

    Medlem
    13 juli, 2001 vid 09:31

    Vindriktningen på utsidan var precis rakt på. I början var det lite side on från höger som sedan pendlade över till precis rakt på och sedan ytterst lite snett från vänster, i alla fall mot udden. Det funkade bra att hoppa stundtals, åt båda hållen, vågridning var i princip bara att glömma. 5,0-5,3 var perfekt på utsiden men i sundet blåste det pungkulor, toktryck i 4,7 och studsigare segling får man leta efter. Det var stundtals riktigt stort på utsidan (vågar jag säga upp till tre meter utan att få på skallen?) så det var mer på allvar. Att säga att det var bra vore en överdrift, däremot var det förbannat riktigt jäkla kul!!!!!!!! Jihhaaaa! Hörde att Vilshärad tydligen var helt grymt!

  • johan_gbg

    Medlem
    13 juli, 2001 vid 13:15

    Underbar!!!!!!!!!!

    Visserligen var jag inte på Öst sidan men här kommer en liten rapport från ‘Lejet’ söder om Vbg.

    Efter att ha stressat skiten ur sig på jobbet. Bilköat ut till Whitewater för att fixa en ny joint till mastfoten. Lagat helvetet. Lastat prylarna och köpt feta & goa chickenbits bar det äntligen av med nosen vänd söderut.
    Nere i Vbg blåste det på bra med onshore vind och massor av små segel ute på vattnet. Det var bara att lasta på det mista seglet min spartanska utrustning har att erbjuda.
    Väl ute på vattnet hände det inte mycket. Vinden har lagt sig, PISS!!
    Upp och på med ett större segel och i igen. Nu blev det segla av.
    Efter ett par timmar när solen sakta drog sig neråt och folk gav sig hemmåt var otroligt fint. 1.5 meters hoppramper, över tio meter platt vatten mellan vågorna och ingen annan surfare i sikte.
    Snacka om känsla att surfa i de underbara vågorna (svårt att tro att det e Sverige!) när solen sakta sjunker!!!
    Snacka om toppendag!!!
    /Johan

  • anonym-anvandare

    Medlem
    13 juli, 2001 vid 20:29

    Hur var Näsby Park?

  • hakuna

    Medlem
    16 juli, 2001 vid 07:35

    Det var fylla och Sisters of Mercy.
    Ja, jag var på Arvika-festivalen och missade hela helgens tokblåst. Det är tur att jag åker på festival så att det börjar blåsa för er andra… :-/

    /Niclas

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Hur var torsdagen??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.