Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Långgrunt & nybörjarvänligt i Göteborg?

  • Långgrunt & nybörjarvänligt i Göteborg?

    Publicerad av yomoooo på 12 juli, 2011 vid 20:44

    Ska lära flickvännen vindsurfa i helgen, och funderar på vart man ska köra? (Göteborg med omnejd)

    Björlanda & Askim har jag funderat på, det är närmast för mig men har aldrig kört där. Några tips?
    TT skulle ju kunna vara ett alternativ men är lite längre att åka.
    Fiskebäck tror jag inte på, det blir för djupt om man ska stå bredvid och lära ut och tänkte inte simma bredvid 😉

    markus-o svarade 12 år, 10 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • Knatte

    Gäst
    13 juli, 2011 vid 06:02

    Björlanda och Fågelviken är långgrund och har ett stort område som du kan öva på. Hamnen inne i själva Björlanda viken är lite djupare och inte lika nybörjarvänligt.

  • svennebanan

    Medlem
    13 juli, 2011 vid 08:18
    yomoooo;661903 wrote:
    Fiskebäck tror jag inte på, det blir för djupt om man ska stå bredvid och lära ut och tänkte inte simma bredvid 😉

    Har du en bräda till så kan du använda den utan segel och “surfpaddla” bredvid med. Då slipper du att simma och om hon kommer för långt ned i vind byter ni bara så hon paddlar och du seglar den större brädan upp i vind. Jag gjorde så med en polare häromdagen och det var väldigt smidigt (om man nu ska ge råd till någon som fått idén att ge sig på att lära sin flickvän något;-)).

  • markus-o

    Medlem
    13 juli, 2011 vid 09:08

    Torkelstorp är inte dumt heller. Inte lika jädra superapbyigt som Sunk-Beerlanda heller.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Långgrunt & nybörjarvänligt i Göteborg?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.