Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Lets go Shopping Torö!

  • surfslusken

    Medlem
    26 maj, 2010 vid 11:28
    LARRY;613744 wrote:
    Ja, pröjsar man 30 mille så vill man nog kunna ankra upp en båt.

    Jag kan se framför mig en fet segel eller motorbåt ligga och guppa i en uppmuddrad kärringvik med vågbrytare med tillhörande bastu.

    …och allt som kan hindra detta hänger dinglande inanför ett par surfshorts på västkusten….eller?

    Ska hela dingla innanför räcker inte Adidas VM shortsen från -84, ja knappt ett par boardies av senaste snitt. Får nog bli ett par piratbrallor iaf.

  • jesper-b

    Medlem
    26 maj, 2010 vid 19:53
    Svenne;613750 wrote:
    Både ja och nej. En konferensanläggning ser jag som en bättre lösning än den nuvarande ägaren. Att bastun fortfarande kan bli av är inte så mycket att göra åt, såtillvida ingen vill köra ett nytt rejs mot kommunen som beviljade bygglovet.

    Och bygger de en brygga utnyttjar vid den enligt sjörätten, dvs Jesper kan ta sin after surf-öl rätt i solnedgången. Fast jag vill inte ha den.

    Svenne, jag TROR att bygglovet går ut nu i juni, pga att bastubygget måste vara påbörjat inom 2 år efter beviljat bygglov…

    Seriöst, en konferensanläggning mitt på superunikt naturområde? För mig handlar det inte om vad jag vill, utan om vad som är rätt ur ett lite mer allmängiltigt perspektiv…

    /JB

  • svenne

    Medlem
    26 maj, 2010 vid 20:16

    Det bästa vore om nån sprängde kåken i luften, men det lär ju inte hända.
    Jag säger inte att det är bra med konferensbajs (och det lär nog inte grannarna heller tycka). Men det är bättre än en dåre som hoppar på folk.

  • gifvars

    Medlem
    27 maj, 2010 vid 06:57

    Jesper, är inte bastubygget redan påbörjat?
    Det finns ju en cementgrund nerer vid den lilla “sandstranden”.
    Mvh,
    -JG

  • jesper-b

    Medlem
    27 maj, 2010 vid 08:31
    gifvars;613931 wrote:
    Jesper, är inte bastubygget redan påbörjat?
    Det finns ju en cementgrund nerer vid den lilla “sandstranden”.
    Mvh,
    -JG

    Vet ej, men jag är å andra sidan rätt säker på att bastun inte fick lov att buggas på stranden utan en bit upp. Här borde någon kolla bygglovsansökan och gå ut och mäta lite på fastigheten..

    Hög risk att bastun byggs närmare stranden än vad de fick lov till och sedan är det nog rätt kört att få den riven oavsett tillstånd, lagar och moral…

    Vette 17 om jag skulle spränga det fina lilla Temngbomstritade huset i luften. Det kanske istället kunde K-märkas samtidigt som marken införlivas i naturskyddsområdet, men den där betonggrunden har man väl all moralisk rätt i världen att spränga i småbitar…

    /JB

  • poopzilla

    Medlem
    27 maj, 2010 vid 10:03

    Bygglovet finns med i mäklarens annons ovan.

    Thomas

  • jesper-b

    Medlem
    28 maj, 2010 vid 10:01
  • levieux

    Medlem
    28 maj, 2010 vid 11:24

    Kanske inte i USA men i f.d kommunistsverige är det numera endast pengar som räknas…

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Lets go Shopping Torö!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.