• appel

    Medlem
    13 september, 2007 vid 16:40

    Ni som köpt den från Storage depot, har ni löst problemet med olika standard-Brittisk-svensk på stickproppen?

    Köpsugen…

  • po525h

    Medlem
    13 september, 2007 vid 16:56

    Jag laddar bara min via USB-sladden. Finns ju billaddare också.. om jag ändå någon gång skulle behöva stickproppen så finns det ju engelska proppar att köpa på tex Kjell & Co. som man kan göra en konvert-sladd av.

  • appel

    Medlem
    13 september, 2007 vid 17:16

    tbasco det har du ju rätt i.

    Köper ju helst av surferboy, men… (skall köpa två stycken kanske tre)

  • appel

    Medlem
    13 september, 2007 vid 17:23

    OK inget stort problem alltså.

  • simpa

    Medlem
    13 september, 2007 vid 17:33

    @appel 414679 wrote:

    OK inget stort problem alltså.

    Vad sa ni appel? lät som att det inte blev något?

  • nlc

    Medlem
    14 september, 2007 vid 13:58

    @appel 414663 wrote:

    Ni som köpt den från Storage depot, har ni löst problemet med olika standard-Brittisk-svensk på stickproppen?

    Köpsugen…

    Laddar via USB-sladden eller i värsta fall cigg-uttaget i bilen. Eftersom “laddaren” har usb-kontakt in så borde det väl finnas liknande modeller som passar standard eljack.

    Hepp, nu ska det flashas ny firmware 🙂

  • jester

    Medlem
    14 september, 2007 vid 14:17
  • jester

    Medlem
    14 september, 2007 vid 16:29

    Pugge är i farten igen: Han har fixat (eller snarare fått Locosys att fixa…) så att man inte behöver ändra från NO till YES när man skall resetta sin max-speed. Fördelen med detta är att man nu bara behöver trycka på joysticken två gånger för att resetta. Man behöver mao inte trycka den i sidled längre. Jag och pugge har denna firmware (d0912). Hojta, så skickar jag den till er.

    Tanka den från min site om ni vill: http://www.kinnas.com/files/NAVI_FW_V162B0912a.rar

  • pugge

    Medlem
    17 september, 2007 vid 06:58

    Testade den nya mjukvaran och det verkar var nåt fel med den och fick svar från Tom Chalko att så var fallet! Både 0910 samt 0912 har nån bugg i sig och har tydligen redan åtgärdats till 0914.

    Den nya finns att hämta på Toms hemsida.
    http://mtbest.net/setting-up-navi-GT-11.htm

  • nlc

    Medlem
    17 september, 2007 vid 07:10

    Nån mer specifik detalj om buggen? När jag skulle tanka upp GPS Results med mjukvaran 912 att förstå binärformatet (fungerade tidigare)… Men kanske var det bara en trasig fil på minneskortet.

  • pugge

    Medlem
    17 september, 2007 vid 07:34
    NLC;415624 wrote:
    Nån mer specifik detalj om buggen? När jag skulle tanka upp GPS Results med mjukvaran 912 att förstå binärformatet (fungerade tidigare)… Men kanske var det bara en trasig fil på minneskortet.

    Fick inte svar på exakt vad som var buggen? Men i speed genie så funkade inte 1 sek max speed i displayen tillsammans med 10 sek max average. Det undre fälten verkade vara aktuell average speed vilket inte är till nån nytta. Hade också problem med att kolla filen i gpsresults! Förmodligen är detta nu redan fixat i den nya firmwaren!

    Annars så är speed genie helt kanon! Testade och ställde in 20 knop i gpsen, vilket innebär att gpsen beräknar en ny 10 sek average när du kommit över 20 knop och när man stannar kan man läsa av tills du kör en ny repa! Helt kanon att aldrig behöva knappla på gpsen under en session.

  • pugge

    Medlem
    17 september, 2007 vid 07:36

    Ska förresten testa 0914 firmwaren lite ikväll och kolla så att allt är ok!

  • pugge

    Medlem
    17 september, 2007 vid 09:57

    Verkar som att buggen även smygit med i 0914a!

    Hämtat från http://mtbest.net/setting-up-navi-GT-11.htm

    Warning: there is a Genie bug in firmware versions 0907a to 0914a. Instead of MAXAVG, the AVG speed is shown on the result screen. MAXAVG speed is the speed required by GPSSS ranking system. This bug will be fixed soon. Stay tuned.

    Fick även ett nytt mejl av honom för en stund sen där det tydligen skulle komma en ny uppdatering redan senare idag där det även skulle ingå en autosave funktion av dom 14 bästa max och max average displaytiderna! Speed Genie nollar ju max vid ny repa! Om man som han menade vill fota av sin gps så ska man då kunna plocka fram sin maxtid i den stora displayen när man kommit hem.

  • pugge

    Medlem
    18 september, 2007 vid 10:29

    Då var det tydligen ok igen! Bara hem och prova.

    0917a firmware is now available at http://mtbest.net/setting-up-navi-GT-11.htm. GT11 can now store your best MAX speeds and your best AVG speeds, so that you can make a photo with your best result at the end of the day.

  • jester

    Medlem
    18 september, 2007 vid 11:14

    Göttans!

Sida 7 av 15

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.