• lundåkra ???

    Publicerad av sunsailsweden på 26 oktober, 2014 vid 20:22

    Hej.
    Är det någon som har testat lundåkrahamnen i landskrona :cool2:där kajtarna håller till ???
    Det ser ut att vara vänligt platt vid ostligt samt sydligt till väst….
    eller ??

    klas-tss svarade 9 år, 6 månader sedan 3 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • kevlarsjal

    Medlem
    26 oktober, 2014 vid 22:13

    Har också spanat lite på detta spot men tydligen är där farligt grunt.

  • klas-tss

    Medlem
    27 oktober, 2014 vid 03:12

    Med längre än 23cm får man räkna med lite skrap i botten om man kommer för långt in. Sjögräsfena förutsatt. På SSO-SO kan man ligga ganska bra i rännan för båtarna och bränna in och ut då är det djupt och bra, men där börjar också (det lilla) choppet. Jag kör ofta vindsurfing där, men aldrig med längre än freestylefena. Enda spoten jag känner till som är totalt platt i 16m/s, framförallt rakt utanför udden där det är lite grundare. Är man bara beredd att gå ut 100m så blir det knä till midjedjupt så det funkar också, men gäller att gippa i tid innan man kör fast i sanden 😊🏄

  • sunsailsweden

    Medlem
    27 oktober, 2014 vid 08:17

    Hej klas.

    Det låter ju kalas..
    Jag har börjat surfa nu igen efter en längre tids frånvaro. tänkte köra spped där med en maxlängd på 24cm i fendjup och tror att det är ok…Vet du om där finns stenar eller annan skit ???
    Med vänlig hälsning
    peter
    Helsinfborg

  • klas-tss

    Medlem
    29 oktober, 2014 vid 02:34

    Hey Peter,
    Inte så mycket skit i vattnet! Det finns en stor sten 40 meter rakt utanför udden mot Danmark, man brukar se den när det inte är för högt vatten och jag tror inte du kommer köra så nära land ändå.. Med så kort racefena är det lugnt. När det var riktigt lågt vatten häromveckan fick jag gå lite längre ut än vanligt, t.o.m. Kite:arna fick gå ut en bit så det var låååågt vatten, ändå slog jag inte i fenan en enda gång förutom när jag drog rakt mot stranden för att gå upp så jag skulle inte oroa mig, men gippa en bit ut bara, du märker när det tar i.. Min polare som körde 36cm fena gillade inte att det tog i lite härochvar i sanden, jag körde 18-21cm uten problem

  • klas-tss

    Medlem
    29 oktober, 2014 vid 02:36

    Peter, kolla in “Vikingstrands Surfklubb” i Helsingborg på facebook, vi är ganska aktiva där när vi ska ut eller det blåser!

  • sunsailsweden

    Medlem
    2 november, 2014 vid 19:17

    I morgon låvar dom sydligt med vind på 10-13m/s….Det blir åka av i morgon någon som hakar på ???

  • klas-tss

    Medlem
    3 november, 2014 vid 20:15

    typiskt! Jag drar till Barcelona på jobb… surfa hårt!!
    På syd funkar ju Vikingstrand bra också 🙂

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.