Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Mode kan användas på många sätt

  • doc

    Medlem
    14 oktober, 2008 vid 20:27

    @davven 507942 wrote:

    Snygg outfit. . hehe

    Men kallingar under shortsen, såg en läkare i tv rutan som diskuterade det där. . Han tyckte det var rätt vidrigt med tanke på vad som ansamlas där som sedan hamnar i polen. . Ska nog hålla mig borta från simhallen hädanefter, nu får det vara slut på vidrigheter 😉

    Det är nog bäst att hålla sig borta från Polen också :-)))))

  • grrrr

    Medlem
    14 oktober, 2008 vid 21:24

    Kan du visa mig vägen?

    Yo!

  • getwet

    Medlem
    15 oktober, 2008 vid 06:40

    Gu så djävla bra, nu har vi en konstapel som kan påvisa var man ska kitesurfa också! Lagens långa arm kommer alltid i kapp en….Nytänkande, moderiktigt och framförallt praktiskt. Snyggt som fasen är det ju!

  • g_l

    Medlem
    15 oktober, 2008 vid 07:52

    Märkligt att “vintertrådarna” kommit igång så tidigt i år! Nästan hälften handlar om klädstil och kreativa jobb etc. Blåser det för lite? Eller är det de senaste helgernas vindar som nu gör att man blir extra flitig även på Konfen när man sitter på jobbet å häckar å längtar till nästa surfdag?

    Nu väntar vi bara på att även FoxyLinda ska komma med lite tips! Hon har ju haft en del funderingar tidigare…
    http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=17122
    (men hon kanske mest hänger på Kite-konfen nu för tiden??)
    http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=17019&highlight=foxylinda

  • grrrr

    Medlem
    15 oktober, 2008 vid 12:19

    Här kommer två till med shorts utanpå…

  • dr-masse

    Medlem
    16 december, 2008 vid 16:38

    @getwet 507741 wrote:

    Självklart så gäller den här trenden inte bara lunchställena runt Norrmalmstorg, den kan man även finna ute på vilken arbetsplats som helst. Ett förslag är att Volvo numera kan införa ett mode för att spara på arbetskläder, 3000 arbetsbyxor som slits i fikarummet varje dag blir pengar även det. Därför har min fru även skapat denna trend för att mota lågkonjunkturen vid grinden, sug i er alla arbetsgivare, här kommer lösningen för framtiden, lågkonjunturen blir ett minne blott.

    Här några bilder på hur Volvo arbetaren skulle kunna se ut, som truckförare eller den goa gubben vid löpande bandet.

    Föga anade du hur rätt du skulle få. Igen. Du har i själva verket en torrdräkt under shortsen, utan att du visste det.

    http://www.surfers.se/search.aspx?code=08112701

    xl_Lucifer.jpg

  • getwet

    Medlem
    17 december, 2008 vid 09:01

    Jag tror att detta är ett resultat när lågkonjunkturen slår fullt ut. Folk har inte längre råd att köpa kläder för olika ändamål, ett ställ för backen, ett ställ för surfet och ett för vardagligt bruk. Därför bakar man in alltihop i ett så att säga, “one for all”! Kan användas vid de flesta tillfällen, behöver man mer extra vaganza än så, lär det finnas massor av Armani och Boss på exekutiv för en billig penning. Observera dock att den kostymen kan lukta illa, riktigt illa beroende på tidigare ägare!
    Det enda som saknas tycker jag på denna dräkt är nog reflexerna så att man kan använda den i mörker, som vägarbetare, asfaltsläggare, betongare, godstransportör eller skolpolis.
    Finansgubbarna tror jag också är oerhört intresserade av den, för vem vill framstå som finansgubbe idag? Bättre då att smälta in i mängden och inte avisera öppet att man medvetet ruinerat hela världen pga sin egen girighet.

    Nä fan, tror jag ska åka in till stan idag och dricka upp lite av Carnegie gubbarnas julvin som är konfiskerad. Den lär hålla en sjutusan till kvalite med tanke på priset……

  • kvabbso

    Medlem
    17 december, 2008 vid 09:31
    getwet;521440 wrote:
    Jag tror att detta är ett resultat när lågkonjunkturen slår fullt ut. Folk har inte längre råd att köpa kläder för olika ändamål, ett ställ för backen, ett ställ för surfet och ett för vardagligt bruk. Därför bakar man in alltihop i ett så att säga, “one for all”! Kan användas vid de flesta tillfällen, behöver man mer extra vaganza än så, lär det finnas massor av Armani och Boss på exekutiv för en billig penning. Observera dock att den kostymen kan lukta illa, riktigt illa beroende på tidigare ägare!
    Det enda som saknas tycker jag på denna dräkt är nog reflexerna så att man kan använda den i mörker, som vägarbetare, asfaltsläggare, betongare, godstransportör eller skolpolis.
    Finansgubbarna tror jag också är oerhört intresserade av den, för vem vill framstå som finansgubbe idag? Bättre då att smälta in i mängden och inte avisera öppet att man medvetet ruinerat hela världen pga sin egen girighet.

    Nä fan, tror jag ska åka in till stan idag och dricka upp lite av Carnegie gubbarnas julvin som är konfiskerad. Den lär hålla en sjutusan till kvalite med tanke på priset……

    Smakade vintet???

    Ta på dig denna först, gillar att det inte är hel grått som på bilden ovanför

    [YOUTUBE]http://se.youtube.com/watch?v=zgo6eLyxQm4[/YOUTUBE]

  • kurtkomet

    Medlem
    30 mars, 2009 vid 20:10

    för att inte nöta på skidbyxorna..

  • crash151

    Medlem
    5 juli, 2009 vid 00:22
    slim_jim;507838 wrote:
    duh…

    Lika vassa argument som kitearna 🙂

    Tror du Laird Hamilton, Kelly Slater och grabbarna kör med kallingar under sina boardisar när dom är ute och rippar i monstervågor?

    Nä just det…

    Men nog fan sitter deras shorts kvar även efter en rejäl wipe-out

    Erkänn att du är en modeslav istället för att hyckla :cool2:

    Körde som vanligt idag utan kallingar under ett par nya boardshortsen. Efter 1 timmes bumpand runt kände att det sved till lite då och då.
    Flög i efter en misslyckad jibe. O fan va det sved till i ballen, upp fort som fan för att inspektera. Klämde lite utan på shortsen och såg till min stora förskräkese att tyget på shortsen började färgas rött.
    Drog upp riggen, (inte en chans att jag skulle i vattnet igen för att vattenstarta) in till beach haket. Försökte linka förbi så lugnt som möjligt alla lunch gäster och badar till toan. Låste dörren, rev av mig shortsen.
    Lyckades torka av allt blod och stopa dom blödande skavsåren med toa
    papper.
    Ner till baren frågade om plåster och tape. In på toa, plåstrade och tapede upp ett prydligt runt paket.
    Efter beställde lite lunch och vilade någon halv timme.
    Lyckades köra 3immmar till efter utan problem, kändes lite stelt bara.
    Så nu har jag på vägen hem inhandlat ett par lycra kallingar som ska hålla allt på plats, att ha imorgon. Tjejen är lite sur ikväll, träffas bara på helgen… Nästa helg är lingonveckan.

    Annasr verkar ballslapper vara det optimala för ändamålet.
    125-balls_03.jpg

    Specifications:

    Year 2008

    Description:

    No, we’re not kidding — that really is the name of these snug-fit Lycra shorts from accessory company Ion Essentials. But all joking aside, the first undergarment designed specifically for windsurfing (that we know of) actually does serve a purpose. It’s got a removable “crotch protection panel” — their words, not ours — to protect you from impact while jumping. The elastic fit helps prevent chafi ng in, uh, sensitive areas, and a drawstring waistband makes sure they’re secured when you go for a body drag. http://www.ion-essentials.com

    Manufacturer Info

    Company Ion Essentials Web site http://www.ion-essentials.com/zms/content/index_eng.html

  • joakim-nilsson

    Medlem
    8 juli, 2009 vid 11:02
    slim_jim;507829 wrote:
    Hehe

    En variant på den där modegrejjen (fast tvärt om liksom, men än lika oförklarlig) är ju kidsen som kör med kallingar under surfshortsen i simhallen :confused2:

    det e för att det inte finns några innerbyxor i de nya badshortsen:frown:

  • symon

    Medlem
    8 juli, 2009 vid 14:17
    JOAKIM NILSSON;557805 wrote:
    det e för att det inte finns några innerbyxor i de nya badshortsen:frown:

    det är jävlarinte en ursäkt!!!!!

Sida 4 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Mode kan användas på många sätt

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.