NP X7-byta beslag?

Etiketter: 

Detta ämne har 5 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast för 16 år, 7 månader sedan av Bjarke.

• Författare

Hej

Har en NP X7 260-310. den är lite vek i frambeslaget och jag har en känsla att den kommer att gå sönder snart.
    Är det någon som vet om man kan byta till ett annat beslag, samt har tips på vilka som är bra (styva)

dr Masse
    Deltagare

Tjena Mac! Undrar om inte MauiSails nya front kan passa, jag frågade om det till en annan bom och om jag inte missminner mig kan det funka. Kan med lätthet köpas separat, vilket ju är en fördel. Gå in på deras forum (http://www.mauisails.com – “ask Barry Spanier”) och fråga Barry, vet ja.

Frontbeslaget deras ser väldans bra ut, tycker jag.

Tack för tipset, ska fråga Barry!

SWE 1
    Medlem

Många använder Streamlined beslaget på dessa bommar, är garanterat styvare än orginalet. Tror Skidsport har sådana på lager.

//JIMMY

Tack Jimmy! Ska ringa Skidsport och fråga.

Bjarke
    Medlem

Äntigen Streamlined eller Maui Sails. Jag håller en knapp på Maui Sails (har testat båda, Streamlined på Gulftech bom, har en Maui Sails bom nu) som känns styvare och inte glider som Streamlined gör ibland. Ända “nackdel” är att den är lite mindre “pimp” jämnfört med Streamlined 😉

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

svara

Sveriges största community för vindsurfing, kitesurfing, vågsurfing och SUP sedan 1998
©2023 Surfzone - Share the Stoke

Logga in med användarnamn och lösenord

eller    

Forgot your details?

Create Account