Taggad: 

  • swe-1

    Medlem
    27 april, 2006 vid 09:39

    Dag 11: Inga seglingar i dag pga för lite och skiftande vind! Trodde inte att det var möjligt i detta land. Men det är väl så att alla vatten kan vara stilla. De kallade ändå ut oss men sedan avbröt de starförfarandet. I väntan på vind pratade jag en stund med Kalle Suneson som numer seglar Tornado och satsar på OS 2008. Tidigare har han seglat Laser i 14år, varit rankad 1:a i världen och representerat Sverige i OS två gånger. Intressant att höra hur han som inte gjort något annat än att seglat hela sitt liv ser på livet och seglingen. Det fick mig att få ett helt annat perspektiv på vad det handlar om! De seglar fem dagar i veckan, fyra timmar om dagen, året runt. Att segla är allt de kan, de vet inget annat. Desto fler tävlingar de åker på desto mer pengar får de loss från förbund, klubbar, sponsorer osv. En helt annan värld…

  • bronken

    Medlem
    27 april, 2006 vid 21:35

    Bra jobbbat Jimmy, later som om det ar skoj att se hur RS:X klassen vidareutvecklas. En fraga, vet du om du fick pisk fran en snygg Kanadensisk tjej som heter Nicola Girke eller lyckades du holla henne bakom dig? Hon har seglat 470 i forra OS men har nu hoppat over till windsurfing och satsar pa RS:X. Jag har sett henne segla i tuffa forhollanden och hon ar riktigt duktig da pa slalom brada skall bli kul att se hur det gar for henne. Sag inte ut som att det gick sa bra for henne i Frankrike men daremot gick det bra for henne i Florida i forra RS:X racet.
    I vilket fall som helst, himla skoj lasning, ar hemma i Svedala den har veckan pa besok, aker pa tisdag tilbaka till staterna, skall ni ut och kora nu i helgen eller mandag? Har inte nagan utrustning med mig hem men kanske kommer ut och kikar lite om ni kor formula. Sag till vart ni drar… Har 30 ars fest pa sondag men annars sa kan jag titta forbi om ni drar ut…

    – Uffe

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.