Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing simmer och rdm?

  • tbsurf

    Medlem
    20 november, 2014 vid 16:10

    Alltså vikten? Är sdm så mycket lättare än rdm? En del nya sdm100 jag klämt på är det då inte..
    Har även noterat att det ska vara mindre nedhal nu, för att spara på de känsliga sdm-masterna.

    Men precis som Henke och Ygge är inne på så tror jag också att om rdm hade varit en bra lösning så hade inte utbudet sett ut som det gör..

  • mattias-j

    Medlem
    20 november, 2014 vid 21:49

    Hallå
    Vad jag förstått så har Simmer hittat en väldigt fin mast i nya SC11. Tror att Gelander nämnde att det kommit in två (2) trasiga master under hela 2014, hittills i världen. Och jag har seglat Simmer i tre år nu utan en enda trasig mast. Och jag vurpar både hit och dit och brukar inte hålla igen. TB, är du sugen på Simmer?
    När det gäller profil på master så är vi windsurfare “fel” ute. Vi borde ha en vingmast, typ 50 cm bred med fast profil. Hela vår mastficka borde vara en vingmast med fast profil. Kolla på AC 72 och deras rigg. De båtar som kördes under Americas Cup. Hårigt, manligt och framtiden….
    Video för youtube ac 72► 2:55► 2:55
    http://www.youtube.com/watch?v=oJQGvSiOj2Q
    16 aug 2013 – Överfört av America’s Cup
    The AC72 is a 72-foot catamaran with a wingsail. Each wing takes approximately 25000 man …

  • tbsurf

    Medlem
    21 november, 2014 vid 10:25

    Hejsan Jilde, tack för uppdateringen.
    Sdm-alternativ finns det gott om. Det jag luskar runt efter är rdm-alternativ.
    Listar ner de jag kommer på, fyll gärna på..

    simmer 2xc
    severne overdrive
    ka-sails koncept

  • kinetic

    Medlem
    21 november, 2014 vid 11:06

    TB: Har inte Loft RDM till sina racing-segel?

  • tbsurf

    Medlem
    22 november, 2014 vid 09:36

    ojoj, loftsails ser ut att ha allt jag funderar på

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing simmer och rdm?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.