Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Skansundet nu :-)

  • herr-pelegrin

    Medlem
    5 juli, 2012 vid 11:38

    Henryk – Lycka till! och hoppas det ligger på mot land. Här ligger Horsan redo!

  • bjornen

    Medlem
    8 juli, 2012 vid 13:44

    Med lite flyt kan det väl bli bra i morgon? Sol sv-s 6-7 ms i grundvind. Hoppas…

  • herr-pelegrin

    Medlem
    8 juli, 2012 vid 16:54

    Ja, det ser ju ut som en hyfsad prognos för måndagen. Det kan behövas efter den vindtorka som varit. Inte ens 9.2 har räckt för juste planing on-fre, ibland möjligen beroende på att jag kommit ut något sent på eftermiddagarna.

  • henryk

    Medlem
    9 juli, 2012 vid 07:02

    Borde ju funka idag – får se om jag stannar på biltema och köper en kanotkärra, för att komma närmare vinden, eller om det blir skanssundet… Har blivit en hel del överriggad 9,5 på sista tiden, när det hade funkat med 7,9 och mindre bräda om jag gått ut direkt från fituna…

  • herr-pelegrin

    Medlem
    9 juli, 2012 vid 19:17

    Jag antar att Ni fick en fin måndag vid Skanssundet eller Fituna. Vid Bruket på Muskö låg vinden på rakt in och det gässade stundtals men vinden kom och gick under de timmar jag var ute. Stundtals härlig planing och långa repor med 7.6 och 127 l men 8-9.5 hade nog fungerat bättre sett över hela dagen. Ute på Mysingen drog det på lite mer.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    10 juli, 2012 vid 20:42

    Tisdagen bjöd verkligen upp till fin vind hela dagen. Det pumpade oförtröttligt på och det var bara att köra. Såg bl a att Skanssundet bjöd på fin gps-speed….

  • henryk

    Medlem
    10 juli, 2012 vid 21:11

    Haha – gps-speed – kan ju inta va jag iaf ! Försökte hänga på Björn på slören ner mot skanssundet – men han drog stadigt ifrån :-)… E nog lite för feg för att st på så där, fick crash – känsla när nosen sög fast i vågorna ibland, måste nog lära mig tekniken… men iaf året bästa segling på fituna för min del – och så glatt besked från Lars på kvällen 🙂 🙂

  • vindsokaren

    Medlem
    10 juli, 2012 vid 21:23

    Måste ha varit bra på många ställen idag själv klev jag upp 20:30 möör.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    11 juli, 2012 vid 18:24

    Onsdagen blev ju så småningom lika bra som tisdagen. Vi körde 7.6 och 8.2 på Horsan mellan kl 11.30 och 16 och det drog på gissningvis mellan ca 6 och 9 m/s. Det gässade stundtals riktigt bra och byarna var rejält uthålliga med en och annan 1000-meterslöpa. Härligt med tre kalasdagar på raken!

    Vindsökarn – Du är inte den enda som är mör!

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Skansundet nu :-)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.