Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Spotguide – är den aktiv?

  • Spotguide – är den aktiv?

    Publicerad av kailua på 16 augusti, 2014 vid 19:45

    Eftersom det då tycks vara dåligt med aktivitet på surfzone så passar jag på att ta upp en grej jag funderat på.
    Är det ngn som vet om det är mycket ny aktivitet på spotguiden?
    Har använt den för att hitta lite spots nu när jag tagit upp surfingen igen efter många , långa år. Tittar runt Varberg och Fårö då resor går dit men framförallt Vänern,Vättern, Skagern för vardagssurf då jag ju bor nära Örebro.
    Saken är den att det verkar inte “hända” så mycket nytt i guiden.
    Är alla bra spots hittade?
    eller är guiden i sig inte så uppdaterad?
    Vad kan det tänkas krävas av ett spot för att det ska vara värt att lägga upp?
    För kust och Öbor finns det ju en rackarns massa surf, men för oss inlandsfolk som letar med ljus och lykta efter spots så är det ju kul om det läggs upp små pärlor om man råkar hitta dom…

    markan svarade 9 år, 9 månader sedan 5 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • maglu

    Medlem
    17 augusti, 2014 vid 10:59

    Bara man är realistisk med beskrivningen och poängsättning är det väl bra om även mindre ställen läggs upp där det är glest med andra alternativ. Inland, Norrland osv. Men där det finns gott om spots bör man nog hålla sig till att lägga upp de som är bra, så där tror jag det mesta finns beskrivet redan, därav låg aktivitet på nyregistreringar gissar jag.

  • kailua

    Medlem
    18 augusti, 2014 vid 06:14

    Det låter ju logiskt… Det mesta är beskrivet, särskilt runt kusterna, Öland och Gotland.
    Men jag funderar över inlandet. Ser man till Hjälmaren så finns några spots på guiden. Jag tittade in på Örebrosurfarnas hemsida och där fanns några fler som inte syns i spotguiden… Vill ju hitta vardagassurf.
    Det var då jag började fundera.
    Tittar jag sen på Vänern och Vättern som är Stoooora sjöar så är det förhållandeivs lite spots ändå. Nordvästra Vättern t.ex borde vara bra vid östliga vindar ( vilket är svårt att hitta spots för här). Kan vara att det inte bor några surfare där eller är det så att tipsen finns på andra hemsidor?
    Som 18 åring med sjukt mycket tid så drog vi på surfari för att leta ställen, men det hinns ju inte med längre =) får man läge från familjen så är det direkt till “det som funkar” – Därav att spotguiden varit så JÄKLA BRA!
    Jag lovar, att hittar jag nya sköna ställen så kommer jag lägga upp, men under tiden…
    Finns det fler ställen som borde upp i guiden i och runt Hjämaren, Norra Vättern, Norra Vänern, Skagern? Någon som vet?

  • hakuna

    Medlem
    18 augusti, 2014 vid 06:46

    Vilken spotguide tänker du på?

  • maglu

    Medlem
    18 augusti, 2014 vid 07:45

    Finns det någon annan än spotguide kicks ass…vad nu adressen är?

  • kailua

    Medlem
    18 augusti, 2014 vid 08:05

    Jodå – jag tänker på kick ass
    http://spotguide.kicks-ass.net/

    Men undrar också… finns det ngn annan guide?

  • challgren

    Medlem
    18 augusti, 2014 vid 08:38

    Finns intresset av en spotguide på Surfzone? Har en alfa-version liggandes i malpåse…

  • hakuna

    Medlem
    18 augusti, 2014 vid 09:50

    http://findwind.azurewebsites.net/ har ju seglat (!) upp som en väldigt bra sida också.

  • markan

    Medlem
    18 augusti, 2014 vid 14:12

    Challgren jag ser nog helst inte en till guide att kolla på. En sammanslagning av kicks ass (mfl) och findwind hade ju varit bäst. Verkar ju inte vara någon som tjänar pengar på kicks-ass så då kanske man kan flytta över informationen till FindWind som är en grym uppfinning! Sen om Peter som utvecklat findwind vill lägga det på surfzones webadress å server vore det ju inte fel, men det kanske inte går och en länk härifrån fungerar ju också bra!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Spotguide – är den aktiv?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.