• levieux

    Medlem
    24 juli, 2013 vid 07:13

    Kan Mälarenseglarna ge lite mer detalj om var de seglade?
    Mälaren är ju rätt så stort…

  • herr-pelegrin

    Medlem
    24 juli, 2013 vid 07:56

    Greger – Ok, poletten har trillat ned.

    Onsdag – FESTEN ÄR ÖVER! Nordan har lagt sig efter att ha levererat kanonsurfing i fem dagar på raken. När jag kollade ut på fjärden kl 09.00 var gässen borta (inte en enda gås). Det blåste max 5-6 m/s. Sedan kom solen och vid 09.45 ser det ut att ha lagt sig ytterligare. Vinden ska ju dessutom vända över på syd så nordspoten bör man kanske glömma i dag om man inte har vind just nu.

  • radius

    Medlem
    24 juli, 2013 vid 08:00

    @Herr Pelegrin 713320 wrote:

    Radius – Så Du är även ute på icke fryst vatten! Inga 42 knop eller…?

    Nej men jobbar på det; ) Har en bit kvar kan jag säga. Har en plan inför vintern både på rigg och brädsidan men det får bli i ett annat forum: ) Kul att läsa dina och Vindsökarens rapporter från södra sidan! )

  • herr-pelegrin

    Medlem
    24 juli, 2013 vid 12:56

    Radius – Det låter intressant inför vintern. Var det Du o några andra “gubbar” som LeVieux såg vid Näsaäng?

    Onsdag kl 14.50 – ca 1-2 m/s ca NO på Mysingen i gassande sol.

  • vindsokaren

    Medlem
    24 juli, 2013 vid 15:41

    Liten video från söndagen 130721 och 130723(tis)
    http://www.youtube.com/watch?v=sVFgFBQ9SlE&feature=player_detailpage

  • herr-pelegrin

    Medlem
    24 juli, 2013 vid 18:20

    Tack – fint minne från leverans norrifrån sommaren 2013!

  • levieux

    Medlem
    24 juli, 2013 vid 20:51

    Måste visa videon för min fru så hon förstår att jag inte har så många brädor med mina 3.
    Borde lätt kunna få köpa 2 till.

  • vindsokaren

    Medlem
    25 juli, 2013 vid 07:51

    Riktigt bra Helg och vecka surfa 4av 5 dagar.Lite mycket brädor just nu men ska precis lägga in en annons på 145:an.
    Dock skulle jag nog valt Mälarn/Görveln nån dag som nostalgi från när man bodde i Hässelby.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    26 juli, 2013 vid 14:47

    Fredag – kl 16.40 drog sjöbrisen i gång på allvar. Kan vara ungefär som prognos plus lite till, ca 4-7!

    Kanske som väntat dog vinden då man kom ut. Det blev lite planing i 5 m/s med 9.3.

  • tbsurf

    Medlem
    26 juli, 2013 vid 15:10

    Satan, hur kunde jag missa den.. Självklart att det skulle igång idag

  • raggarn

    Medlem
    26 juli, 2013 vid 15:12

    @vindsökaren 713419 wrote:

    Riktigt bra Helg och vecka surfa 4av 5 dagar.Lite mycket brädor just nu men ska precis lägga in en annons på 145:an.
    Dock skulle jag nog valt Mälarn/Görveln nån dag som nostalgi från när man bodde i Hässelby.

    Ja hur är det med Görväln nuförtiden….???
    (tänkte åka dit i veckan men blev Ekerö ist. )
    kommer man ned till surfspotet med bilen som tidigare …..??
    hör ju aldrig någon här som rapporterar därifrån

  • petalz

    Medlem
    26 juli, 2013 vid 18:57

    Var i Görväln förra fredagen för första gången på flera år. Inga problem o köra ner.
    De såg ut som vanligt, dvs en massa skräp o skit. Troligtvis den skabbigaste spoten i sthlm!
    För o va riktigt negativ tycker jag dessutom seglingen är rätt byig, möjligtvis rak nord som är bra.

    Peter

  • herr-pelegrin

    Medlem
    27 juli, 2013 vid 12:58

    Lördag – Kanske onödigt påpekande men “just forget it”! I 1 – 2 m/s går seglarna för motor på Mysingen!

  • herr-pelegrin

    Medlem
    28 juli, 2013 vid 11:05

    Söndag – Det ska ju öka till 5-10 i kväll. Kl 13 spanar jag ut över Mysingen och gissar på 3-4 m/s. Vi håller tummarna!

  • jox

    Medlem
    28 juli, 2013 vid 11:30

    Ser ju ut att kunna bli lite SO på eftermiddagen idag söndag… Läge för att åka till Skanssundet kanske? Någon mer?

Sida 14 av 87

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.