• herr-pelegrin

    Medlem
    22 juli, 2013 vid 18:10

    Ja, fortsätter det så här är det fråga om det inte är maximal utdelningen under semestern. Var ute en vända till mellan 16.30 och 18.15 och då var det nära nog perfekta förhållanden med hela Horsan gässande. Sedan har styrkan ökat till “Mård-vind” så i kväll lär väl speedarna vara ute.

  • electric

    Medlem
    22 juli, 2013 vid 21:43

    Ja, det är verkligen fantastiskt med så mycket vindsurf nu mitt i sommaren. Ovanligt! Har kört på rejäl nordvind på Södra Björken varenda dag sedan i fredags (ok, i söndags var det lite tunt men det blev trots allt lite åka i alla fall). Och minst en dag till blir det.

    (Ett litet smolk i glädjebägaren idag var dock att mitt kära 6.7-segel, tejpat både här och där, slutligen gick till hävderna i och med att en hel panel mer eller mindre försvann. Men efter att ha använt det minst 100 gånger och ca dubbelt så många timmar sedan 2005 så var det väl på tiden … )

    /Lars

  • herr-pelegrin

    Medlem
    23 juli, 2013 vid 07:32

    6.7 lär Du ju haft mycket nytta av dessa dagar. Lagom size i byarna. I dag, tisdag, bör man nog plocka fram ett mindre. Viva hade upp till 18 vid Revenge medan det var lägre i södra skärgården. Man får nog hursomhelst räkna med 10-15 i byarna just nu, kl 09.30.

  • radius

    Medlem
    23 juli, 2013 vid 08:05

    En kort rapport från norra sidan: ) Näsaäng fungerar över förväntan på nordligt. Gårdagen var lite trevande från lunch, grundvind 2 och säkert 10-11 i ganska korta byar. Framåt eftermiddagen tog byarna överhanden och vid 17 var jag rejält överriggad med mina 6,4 kvm. Vid nordligt är det bäst att gå i vid kråkudden så man slipper snurrvindarna inne vid Näsaäng. Ser ut att bli minst lika bra idag. Kommer att vara där vid 17, om det är någon som vill ha sällskap: )

  • brad-token

    Medlem
    23 juli, 2013 vid 08:41

    Sticker ut från trinntorp nu, ser ut som planing 🙂

  • herr-pelegrin

    Medlem
    23 juli, 2013 vid 13:08

    Radius – Så Du är även ute på icke fryst vatten! Inga 42 knop eller…?

    I dag hade gubbarna problem. Vi var stundtals något överriggade med 5.5 och lite för stora plankor för dessa byar och vågor. Det var svårt att stå på för fullt och det var lätt att fastna i stropparna. Men, men, det finns säkert de som har kul även i 10-15 m/s och svåra förhållanden….?

  • gregerkj

    Medlem
    23 juli, 2013 vid 13:38

    Kul med lite vind men överriggad med 5,5? Det brukar man bli bli vid typ 20+.

  • gregerkj

    Medlem
    23 juli, 2013 vid 13:40

    Nu har ju mitt NP 5,5 7 Cambers HeHe.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    23 juli, 2013 vid 14:05

    Det kan väl vara så att vi egentligen inte har för stora segel utan bara så att gubbarna har sin begränsning vid 15 m/s oavsett segelstorlek (för det kan väl inte bero på att jag inte hade 7 cambrar på mitt NP Evo II). Rätt mör blev man hursomhelst.

  • levieux

    Medlem
    23 juli, 2013 vid 16:13

    Åkte förbi Näsby Park och såg 4 gubbar (antar att det var gubbar för snart är det bara sådana som vindsurfar…) som hade svårt att plana. Kanske hade dem för små segel efter en underbar eftermiddag men det gav ingen lust att ge sig ut. Antagligen helt dumt av mig…

  • pataba

    Medlem
    23 juli, 2013 vid 17:37

    Körde 5,3 på Mälaren hela eftermiddagen. Det var alldeles…alldeles…alldeles…underbart! Mer sådan här vind tack!

  • svenne

    Medlem
    23 juli, 2013 vid 17:55

    Jag körde superjämn 5,3-vind i Mälaren. Varmt i vattnet. Hade jag kommit ett par timmar tidigare hade det lätt blivit 4,5:an.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    23 juli, 2013 vid 18:45

    Då valde Ni rätt som körde i Mälaren. Jämn vind saknade man i dag.

  • electric

    Medlem
    23 juli, 2013 vid 20:01

    Härmed sällar jag mig till de övriga som valde Mälaren och säger bara att det var en UNDERBAR dag. Jag körde 5 timmar (effektiv tid) på em med 6.0 (tidvis lite överriggad men jag orkade inte rigga om – och det var f ö bara kul!).

    /Lars

  • gregerkj

    Medlem
    24 juli, 2013 vid 05:15

    HaHa. Skämtade bara lite med dej, jag hade nog använt min 4.6 den dan när ni var ute
    och låtit mitt gamla 5,5 VXLtd vila.
    Hur som helst visst är det en härlig känsla att vara helt slutkörd efter en sådan dag, gott
    för själen.

Sida 13 av 87

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.