• petalz

    Medlem
    19 juli, 2013 vid 20:19

    @Electric 713179 wrote:

    Njae. Stället kan väl knappast sägas vara familjevänligt vid de vindar det är surfbart där. Det finns en liten strand ca 100 m från parkeringen men det är nog inte nåt direkt nöje att vistas där när det är blåsigt. Men är det s k fint väder (dvs inte surfbart, och vad ska man då där att göra?) kan det nog vara OK att tillbringa nån timme eller två där på stranden eller vid fikaborden precis intill bryggan.

    /Lars

    Misstänkte det, kidsen kan väl roa sig en stund men sambon (som faktiskt fintväder-surfar) går inte lura längre =)

  • richardfb

    Medlem
    19 juli, 2013 vid 21:10

    Körde 8,5 i närlunda, bra tryck emellan byarna, dödligt i byarna, kul!!

    [IMG]http://forumbilder.se/CETK9/img-3704.JPG[/IMG]
    😀

  • electric

    Medlem
    19 juli, 2013 vid 22:28

    @petalz 713186 wrote:

    Misstänkte det, kidsen kan väl roa sig en stund men sambon (som faktiskt fintväder-surfar) går inte lura längre =)

    Ett verkligt familjevänligt ställe (även för fintväder- och barnsurf) är Södertälje Windsurfing Clubs spot, http://www.telgesurf.se vid Farstanäs, men den funkar inte på nord utan “bara” på S-SV-V. Så det är inget för den närmaste veckan som det verkar nu, med fortsatt (förhoppningsvis bra) nordvind.

    /Lars

  • herr-pelegrin

    Medlem
    20 juli, 2013 vid 14:24

    Richard – Det var bra jobbat att hålla 8.5 i går i den byiga vinden! Hoppas Du hade GPS:n med Dig!

    Lördagens prognos på 7-11 höll inte alls. Repris på gårdagens extremt byiga förhållanden men mycket plöja med 6.7 o 6.5. Vindstyrka max 8 i byarna o dessemellan 3-5 o inbland bara någon enstaka m/s. Dock bra drag i de korta byarna.

  • richardfb

    Medlem
    20 juli, 2013 vid 15:26

    @Herr Pelegrin 713214 wrote:

    Richard – Det var bra jobbat att hålla 8.5 i går i den byiga vinden! Hoppas Du hade GPS:n med Dig!

    Lördagens prognos på 7-11 höll inte alls. Repris på gårdagens extremt byiga förhållanden men mycket plöja med 6.7 o 6.5. Vindstyrka max 8 i byarna o dessemellan 3-5 o inbland bara någon enstaka m/s. Dock bra drag i de korta byarna.

    Det hade jag tyvärr inte.. Men snabbt gick det!:grin:

  • trimmarn

    Medlem
    20 juli, 2013 vid 18:28

    Jag å vindsökaren åkte på en spontan trinntorp tur. Hade tur fick köra 7.5 å 8.4 men bra drag en dryg timme.

  • vindsokaren

    Medlem
    20 juli, 2013 vid 21:32

    @trimmarn 713216 wrote:

    Jag å vindsökaren åkte på en spontan trinntorp tur. Hade tur fick köra 7.5 å 8.4 men bra drag en dryg timme.

    Vart några häftiga byar.
    Kul att ligga sida vid sida o speeda.
    Sen är det inte ofta man ser nån som hoppar med 8.4.Du hade nästan 26 va?
    Försöker med förmiddags surf imorrn

  • trimmarn

    Medlem
    21 juli, 2013 vid 08:48

    D e ju grym pop i isonic 117…

  • trimmarn

    Medlem
    21 juli, 2013 vid 08:50

    jag hade mellan 23,5 och 24,5 på 5x10s och 25,8 på 2s.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    21 juli, 2013 vid 16:56

    Trimmarn – Är det första säsongen med iSonicen? Wide? Nöjd?

    Söndag – Måste varit perfekt för de som körde mitt på dagen. Vi kom ut försent, ca 16.30, och det var bara AHD 145 l* med 8.0 som fick långa repor. 127 l o 6.7 var för litet.

    * Den brädan med den segelstorleken kan vara den ultimata kombon för skärgårdsförhållanden om man vill ha en lättplanande bräda till överkomligt pris.

  • trimmarn

    Medlem
    21 juli, 2013 vid 17:58

    Jag har seglat isonicen 2 ggr nu. Jag är hittils nöjd har bara seglat 8.4 och 43 fena men den planar riktigt tidigt och känns snabb. Bra kontroll semiöverriggad trots sin bredd 80.5cm. Den känns som en perfect 08-slalom 🙂

  • herr-pelegrin

    Medlem
    21 juli, 2013 vid 18:20

    Det låter som ett bra kit o Du kan ju dra rigg om vinden viker. Jag saknar en 8.5-rigg till min 127:a men det får väl bli något liknande framöver.

  • vindsokaren

    Medlem
    21 juli, 2013 vid 18:34

    @Herr Pelegrin 713237 wrote:

    Trimmarn – Är det första säsongen med iSonicen? Wide? Nöjd?

    Söndag – Måste varit perfekt för de som körde mitt på dagen. Vi kom ut försent, ca 16.30, och det var bara AHD 145 l* med 8.0 som fick långa repor. 127 l o 6.7 var för litet.

    * Den brädan med den segelstorleken kan vara den ultimata kombon för skärgårdsförhållanden om man vill ha en lättplanande bräda till överkomligt pris.

    Bra drag imellanåt.
    Körde alla möjliga varianter idag.
    Bla. ett 5.0 med 3 cambers från -95
    96lit slalom
    118 slalom
    Och 145lit freeride.
    Kul att jag fick fart ibland med 5.0
    Men mest drag vart det med 7.5 och .96lit
    Långpass körde mellan 10och 16:30 men det var ju svårt att gå hem när det kom så härliga byar.
    Ganska solmosig också så en trevlig dag med 5andra surfers.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    22 juli, 2013 vid 08:31

    Vindsökarn – Härligt med heldag på vattnet! Det har varit fina dagar bitvis i nordanvinden och inte ofta man får köra 5.0 (!) mitt i sommaren. Vi körde 5.5 häromdagen med fullt tryck men är lite svårt att rigga rätt storlek när det är så byigt. Ibland drar det på mer och ibland mindre än vad man sett från land. Hursomhelst är det nog inte lönt att försöka rigga för planing mellan byarna. Hålen kan vara sådana att det spelar ingen roll om man har 6 eller 8 kvm. Det blir att räkna med att guppa en del.

    Måndag – Vinden håller i sig och det gässar i byarna men möjligen blåser det lite mindre än i går vid den här tiden då för övrigt en granne var ute Hobiecat 18 ft med sin blinda dotter som gast i trapetzen. Härligt med folk som gillar utmaningar. Katamaranen går som ett spjut.

    Måndag efter lunch – Först tämligen uselt men sedan kom längre byar med fullt tryck i 6.7 och 6.5. Man kanske kunde kört lite större segel men inte mindre. När det blåste som bäst vid 13.30-tiden höll vinden för 1000-metersrepor.

  • brad-token

    Medlem
    22 juli, 2013 vid 16:13

    Kul med lite vind i Stockholm. Nyss tillbaka från Skåne efter 2 brädlösa veckor(familjetekniska skäl), och är nu abstinent.
    Nåväl, nordlig vind imorgon med, vart kommer folk köra?

Sida 12 av 87

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.