• electric

    Medlem
    26 september, 2013 vid 20:41

    @hanlar 716531 wrote:

    Det blev helt ok idag vid sandviken. Riktningen var inte optimal men det funkade ändå. Vi var 2 pers där som körde 6.0 och 6.2.

    Jag var den andre som körde där 🙂 . Fungerande vindriktningar vid Sandvikens brygga är mellan NV (över 315 grader) och NNO.
    Med “inte optimal” riktning, som Hanlar skrev, menas att det idag var lite väl ner mot väst, typ med dragning ner under 315 grader, vilket innebar att det läade en del inne vid land och att man – när man inte lyckades tajma in en vindby – fick guppa ut en bit innan man säkert fick planingsvind.
    Men väl ute så var det, i stort sett, riktigt bra.

    Tredje dan i rad denna vecka … hoppas det fortsätter!

    /Lars

  • mexi_

    Medlem
    27 september, 2013 vid 07:35

    Körde 2 timmar vid kulan, först 6.5/88, bytte sen till 6.5/125 och hade riktigt kul.

  • staffomania

    Medlem
    27 september, 2013 vid 08:14

    VAd tror ni om Sandvikens brygga idag? Är det någon på plats?

  • henryk

    Medlem
    27 september, 2013 vid 09:14

    Körde Lövsta mellan 5-6 igår… (7,9 slalom) ….
    (Såg ett annat segel längre ner – nån som gått ut från Hässelby Strandbad… mitt gamla hemmaspot där man inte kört sen 80-talet…)

    Är det inte dags och skrota den här oändligt långa tråden… !?

  • pataba

    Medlem
    27 september, 2013 vid 09:39

    Norra delen av Rasta blåser ca 6.0. Ger mig ut.

  • _frippe_

    Medlem
    27 september, 2013 vid 09:54

    Är vid Sandvikens brygga. Mätte nyss upp 6-7 m/s medelvind ute på bryggan, tror det blåser lite mer längre ut.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    27 september, 2013 vid 09:57

    Fredag södra skärgården – Ser hyfsat surfbart ut. Lite byigt o lite gäss här o var.

  • pataba

    Medlem
    27 september, 2013 vid 10:08

    Rasta revideras. Testar 8.0 istället.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    27 september, 2013 vid 10:12

    Pataba – Bra uppdatering där! Lycka Till!

  • mexi_

    Medlem
    27 september, 2013 vid 10:21

    Jo! .

  • pataba

    Medlem
    27 september, 2013 vid 10:34

    Äh, glöm rasta.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    27 september, 2013 vid 14:32

    Mellan ca 13 o 14.30 var grundvinden på Horsan 3-4 o ca 5-7 i byarna då det gässade lite. Rätt ok med 9.3. Sedan ökade det lite med kanske 7-8 i byarna o då var 7.6 ok. Det var dock inte planing hela tiden.

  • electric

    Medlem
    27 september, 2013 vid 17:46

    Jaha, så blev det då en fjärde dag denna vecka med schysst vindsurf vid Sandvikens brygga. Dock var det idag var lite ryckiga förhållanden med vind som lättade emellanåt så jag trodde den skulle lägga av. Men så snart jag guppat in så började det bralla igen – och då var det förstås bara att sticka ut å köra igen. Jag körde 6.0. Vi var två pers där (den andre körde 7.1). Var väl ute typ 2 timmar.

    /Lars

  • herr-pelegrin

    Medlem
    27 september, 2013 vid 18:45

    Då hade Ni nog lite bättre tryck även om jag hade en kvart med rejät tryck när det regnade lite. Rätt ok dag!

  • staffomania

    Medlem
    27 september, 2013 vid 20:02

    @Electric 716585 wrote:

    Jaha, så blev det då en fjärde dag denna vecka med schysst vindsurf vid Sandvikens brygga. Dock var det idag var lite ryckiga förhållanden med vind som lättade emellanåt så jag trodde den skulle lägga av. Men så snart jag guppat in så började det bralla igen – och då var det förstås bara att sticka ut å köra igen. Jag körde 6.0. Vi var två pers där (den andre körde 7.1). Var väl ute typ 2 timmar.

    /Lars

    Fan så det var körbart där idag. Såg att att blåsa så jäkla lite när man kollade på viva så jag struntade i att åka. Vet du om det finns någon vindmätare i närheten av Sandvikens brygga?

Sida 28 av 87

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.