• electric

    Medlem
    2 maj, 2014 vid 16:26

    @staffomania 722864 wrote:

    Körde vid Sandvikens Brygga med min nya bräda och jäklar vad svårt det blev. Hade väldiga problem att ta mig hem och var dessutom överriggad (7.5). Som tur var så körde jag inte så långt ifrån land men var helt slut efter att kört sammanlagt 10min.

    Wow! Du var där! Jag övervägde – men fegade tyvärr ;( . Inte pga vinden (snacka om att jag får ångest när jag ser ditt foto från Björken – det ser ut som 5.0!) utan pga av kylan …

    F ö var det ingen så “jagade” på mig, inte ens Hanlar som ju alltid är på numera, i kuling såväl som i … stiltje; nåja nästan i alla fall).

    /Lars

  • raggarn

    Medlem
    2 maj, 2014 vid 16:36

    @Svenne 722857 wrote:

    Det är nästan så att höll på att bjuda med dig till vår secret. Men näe. 🙂

    Va var ni där ??….såg ingen där när jag passerade… :-O

    såg ju “Killer “ut igår….på fm har jag för mig

    blev fötterna isklumpar innan det gick å kliva på…??

    (bara nå´n idag som testade Närlunda)

  • staffomania

    Medlem
    3 maj, 2014 vid 15:25

    @Electric 722886 wrote:

    Wow! Du var där! Jag övervägde – men fegade tyvärr ;( . Inte pga vinden (snacka om att jag får ångest när jag ser ditt foto från Björken – det ser ut som 5.0!) utan pga av kylan …

    F ö var det ingen så “jagade” på mig, inte ens Hanlar som ju alltid är på numera, i kuling såväl som i … stiltje; nåja nästan i alla fall).

    /Lars

    Ja det var så kallt att vi fick stå på parkeringen och rigga för att inte vara stelfrusna innan vi kommit i vattnet. Synd att jag inte körde på mina gamla beprövade grejer för då hade det kunnat bli riktigt kul.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    3 maj, 2014 vid 15:56

    Ingen vidare timing denna helg. I dag, lördag, kom vinden strax före kl 18.00.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    4 maj, 2014 vid 08:17

    Söndag – Vid 10.15 ökar vinden på Horsan, kanske runt 6-8 i byarna med 4 i grundvind.

    Det blev mycket plöja med 7.6 mellan vindbyarna. Sällan har man längtat så efter hagelbyar som denna dag. Det var egentligen bara när de riktigt mörka molnen kom som det blev surfbart. Jag antar att det såg ungefär likadant ut i hela skärgården…?

  • torvik

    Medlem
    5 maj, 2014 vid 15:11

    Är det någon som seglar i Björkvik eller Mjölkudden Boo på fredag? prognosen ser ju bra ut…

  • torvik

    Medlem
    5 maj, 2014 vid 16:19

    Onsdag blåser det ju också, men är för kallt. så det blir kanske års premier på fredag när vinden
    också är lite svagare/varmare. drar gärna till Mjölkudden om ngn annan ska dit? annars blir det
    Björkvik…

  • kinabalu

    Medlem
    5 maj, 2014 vid 19:35

    @Kinabalu 722540 wrote:

    Kom sent till Fituna, men blev ändå årets hittills bästa dag för mig!

    Riggade 7.0 (racing) som var lagom soft-segling i början, men det blev bara bättre och bättre… På slutet var det toktryck och galet choppigt. Sköna adrenalinkickar när man föll av och tog lite fart över choppet… 🙂

    Tappade min mejsel till fenskruvarna (stor svart) så om någon hittar den får ni gärna hojta till!

    Märkte nu att jag även glömde min mastfot på Fituna den 17 april. Så en skruvmejsel, två fenskruvar samt en mastfot kan nog ligga där vid skogskanten ner mot vattnet (obs! vid parkeringen och inte där vi går ner med brädorna till vattnet). Jag kommer nog inte till Fituna på ytterligare några veckor, så om någon är där och hittar delarna kan ni väl plocka upp dom åt mig?

    Tack!

    /Anders (S-414)

  • herr-pelegrin

    Medlem
    10 maj, 2014 vid 19:00

    Söndag – Blir det inte 5-7 m/s i morgon så får man nog börja ifrågasätta den här våren…!

  • herr-pelegrin

    Medlem
    11 maj, 2014 vid 07:24

    09.20 är det runt 1-2 m/s på S vid Horsan men dimman lättar i alla fall…

  • herr-pelegrin

    Medlem
    14 maj, 2014 vid 13:53

    Några genomusla veckor kanske nu manar hugade lättvindsseglare att ta ledigt fredag eftermiddag på SV 5-8…

  • surfing_is_great

    Medlem
    14 maj, 2014 vid 15:57

    På lördag hoppas man väll på Fituna bris om prognosen står sig!
    17 grader, syd och 5-12 ms

  • sunkan_

    Medlem
    16 maj, 2014 vid 17:34

    Har inte hängt med på vad som händer med Fituna på sistone, är det vägbom där nu eller?
    Finns det något bra alternativ från andra sidan istället om det nu är bom (och man inte har tillgång till nyckel)?

  • herr-pelegrin

    Medlem
    16 maj, 2014 vid 19:14

    Gå in på Södertörns Surfklubbs hemsida så hittar Du all info Du behöver om Fituna och vägbommen! Mvh Herr P

    Fredag – på em räckte inte vinden på Horsan med 9 kvm. Jämn vind men 1-2 m/s för lite.

  • electric

    Medlem
    16 maj, 2014 vid 19:25

    Ang Fituna så var vi fyra pers där idag fredag som chansade på sjöbris. Och visst blev det sjöbris, som dock inte riktigt nådde upp till den vindstyrka som behövs för planing. Det var väl sådär 5 m/s; 6-7 m/s hade behövts. Men kanske i morgon lördag?

    /Lars

Sida 40 av 87

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.