• henryk

    Medlem
    16 maj, 2014 vid 19:37

    Ahhh – skönt att höra – att det inte funkade för er 😉
    Imorrn blir nog inget vidare heller 🙂

  • herr-pelegrin

    Medlem
    16 maj, 2014 vid 19:47

    Det får bli söndag på NO! Vi håller tummarna!

  • electric

    Medlem
    16 maj, 2014 vid 19:54

    @henryk 723283 wrote:

    Ahhh – skönt att höra – att det inte funkade för er 😉
    Imorrn blir nog inget vidare heller 🙂

    Skönt? Nåja 🙁 . Men jag förstår så väl din reaktion! När man av nån anledning avstått från att åka och sen får veta att det var väldigt bra förhållanden får man ju ångest. Nu var det vi som fick må dåligt (nåja, så farligt var det inte – det var ju himla fint väder, sol och varmt&skönt, så det gick ingen nöd på oss, tvärtom. LIte snack och fika och så kom Håkans fiskespö till användning igen).

    Betr morgondagen (lördag) så är det väl risk att det blir en upprepning, dvs sjöbris men inte riktig styrka. Men hoppet finns ju …

    /Lars

  • electric

    Medlem
    16 maj, 2014 vid 19:56

    @Herr Pelegrin 723284 wrote:

    Det får bli söndag på NO! Vi håller tummarna!

    Var då? F ö verkar det ju bli mest O, eller?

    /Lars

  • henryk

    Medlem
    16 maj, 2014 vid 20:42

    Firuna blir kanon imorrn 🙂

  • herr-pelegrin

    Medlem
    17 maj, 2014 vid 15:32

    NO är proggen sö på Muskö. Vad jag kunde se måste ni som var ute på lördag haft riktigt bra. Det såg ut att på fm o början på em varit de där extra m/s som saknades i fredags?

  • electric

    Medlem
    17 maj, 2014 vid 19:51

    @Herr Pelegrin 723297 wrote:

    … Vad jag kunde se måste ni som var ute på lördag haft riktigt bra. Det såg ut att på fm o början på em varit de där extra m/s som saknades i fredags?

    Ja, mycket riktigt fick vi på Fituna idag lördag några extra m/s i eftermiddagens sjöbris, jämfört med igår, vilket innebar att vi som körde stort (jag själv med 7.4) kunde gå upp i planing. Fantastiskt fint väder! Och sådär 15 pers på plats – mesta hittills denna säsong. Nu tycks även de sista ha vaknat från vinteridet.

    /Lars

  • staffomania

    Medlem
    17 maj, 2014 vid 19:53

    Läge för Gålö imorgon va?

  • dude

    Medlem
    17 maj, 2014 vid 20:00

    Tack för rapport Lars. Jag med smågrejer blir glad av att höra att jag inte gjorde fil i min satsning idag.

    Niklas

  • staffomania

    Medlem
    18 maj, 2014 vid 16:13

    Gålö var inge vidare. När vi kom ner vid 15 var det vindstilla men ökade till kanske 4 m/s när vi åkte en timme senare. Tidigare på dagen hade det ju blåst mellan 11-14 m/s vid landsort så fattar inte vad all vind tog vägen.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    18 maj, 2014 vid 16:17

    Muskö var klent hela söndagen…

  • electric

    Medlem
    21 maj, 2014 vid 20:18

    Fituna bjöd på fin sjöbris idag onsdag 21/5. För oss 5 pers som var där så funkade det bra med 6.7 och uppåt under tiden 15-17.30. Fantastiskt sommarväder …

    /Lars

  • surfing_is_great

    Medlem
    22 maj, 2014 vid 06:46

    Tror man på samma resultat idag måtro?
    Kanske provar i eftermiddag eller tar en chansning på lite lokalsurf på Rasta.

    //Robin

  • electric

    Medlem
    22 maj, 2014 vid 09:27

    @surfing_is_great 723381 wrote:

    Tror man på samma resultat idag måtro?
    Kanske provar i eftermiddag eller tar en chansning på lite lokalsurf på Rasta.
    //Robin

    Väldigt svårt att avgöra om det blir OK sjöbris vid Fituna även idag (torsdag). Det är ju grundvind på O-SO och det brukar minska chansen. Ett dåligt tecken är ju också att vinden vid Landsort nu kl 11.30 ännu inte vridit ner mot S vilket är det normala när sjöbris är på g. Men visst, man vet ju aldrig. Det kan ju bli lokal sjöbris på fjärdarna in mot Södertälje; men det är alltså inte alls säkert. Själv är jag upptagen idag så jag “slipper” chansa …
    /Lars

  • surfing_is_great

    Medlem
    22 maj, 2014 vid 10:21

    Rasta gässar fint nu (12,00)

    Måste bara jobba ett par timmar till, siktar på att vara där runt 16,00

Sida 41 av 87

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.