• consigliere

    Medlem
    15 augusti, 2014 vid 14:13

    Minskade något.

    Skickat från min iPhone med Tapatalk

    EDIT: Hemkomst Resumé.

    Endast två vindsurfare idag. Planade med 7.5 i 1-2 timmar sedan lade sig vinden något och då blev det inte så kul längre. Dessutom var det rätt mycket långa sjögräs”snören” som hela tiden ville klänga sig fast i fenan och vägrade lossna vilket både sabbade planing och gav osköna spinouter.

    Då min vattenstartspolett ramlade ner i förrgår så fick jag ändå känna på att göra samma sak med 2 cambers och större segel. Det gick men det var lite stökigare att få grejerna på plats. Sedan vet jag inte om jag gör rätt när jag använder fötterna för att trycka rätt cambers när de är på fel sida innan start?

  • wahlgren

    Medlem
    17 augusti, 2014 vid 06:54

    Är också inne på att köra några timmar idag. Någon som har planer på farstanäs eller fituna måntro?

  • sailortrash

    Medlem
    17 augusti, 2014 vid 07:01

    kanske kapellskär ngn gång i nästa vecka, mån/tis/onsdag?

    ngn som är på, ska dit? kan ju bli en 5.3 dag om man har lite flyt…

  • herr-pelegrin

    Medlem
    17 augusti, 2014 vid 09:00

    Söndag kl 11.00 – Det har inte kommit igång än i innerskärgården men om man kollar Viva o prognosen ser det ju ut att kunna bli något.

  • fjant

    Medlem
    17 augusti, 2014 vid 09:30

    @Herr Pelegrin 726373 wrote:

    Söndag kl 11.00 – Det har inte kommit igång än i innerskärgården men om man kollar Viva o prognosen ser det ju ut att kunna bli något.

    Eftermiddagen borde kunna ge nåt. Vart åker ni?
    /Fjant

  • herr-pelegrin

    Medlem
    17 augusti, 2014 vid 10:33

    Kl 12.30 har vinden kommit igång i södra. Det svajar i talltopparna. S är ingen höjdare på hemmaplan men annat hinns inte med.

  • irieman

    Medlem
    17 augusti, 2014 vid 10:58

    Jag ska försöka att komma iväg till Torö senare idag. Hoppas vinden hinner komma in innan det blir för sent.

  • staffomania

    Medlem
    17 augusti, 2014 vid 11:45

    Sitter och väntar på att tjejen ska komma tillbaka med bilen från shopping men drar nog till Fituna.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    17 augusti, 2014 vid 11:49

    Kl 14 har det avtagit något inomskärs. Det kan vara läge att höra med folk på plats om det är värt att ge sig ut. Byarna är antagligen ok ändå.

  • levieux

    Medlem
    17 augusti, 2014 vid 12:46

    a1359655839fc48968e1370d021106cd.jpg

  • levieux

    Medlem
    17 augusti, 2014 vid 12:46

    Formula på väg ut i Österskär

  • herr-pelegrin

    Medlem
    17 augusti, 2014 vid 16:17

    Det borde funkat på flera håll i dag. Jag tyckte det var bra drag i byarna och hade kunnat kört mindre än 9.2 i frånlandsvinden. Mycket vindrvrid men som sagt riktigt bra tryck i de mörka byarna!

  • tigerflash

    Medlem
    17 augusti, 2014 vid 16:51

    Ett par timmar i brandalssund blev det mellan 15:30-17:30. Två surfare med 8,0 och 7,5… Ok i dom byar som kom men annars trögt. Dock verkade det tillta liite när jag åkte . 5-6 kaitare där som bara fick ngr korta repor. Annars stod dom mest och tittade på grejerna.:)
    / Erik

  • fjant

    Medlem
    17 augusti, 2014 vid 17:25

    Fituna var det ok idag. Var lite blandat med pryttlar, körde själv 7.1 på lilla freeridebrädan med fullt ös! Var ute en sväng med 5.3, men det var på håret för litet. Skönt att få skaka av sig ringrosten…!
    /Mackan

  • irieman

    Medlem
    17 augusti, 2014 vid 18:59

    Blev en sväng till Dalarö, körde 7.0 mellan 18.00-19.30, planing i stort sett hela tiden, nice!

Sida 68 av 87

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.