Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2016

  • kaolle

    Medlem
    11 juli, 2016 vid 11:11

    Jag överväger fituna 🙂 just nu

  • tigerflash

    Medlem
    11 juli, 2016 vid 16:56

    Såg ut som det pikade på fituna vid 14-16 tiden idag. Hoppas dom som var där fick åka..😃 någon mer än mig som funderar på fituna i morgon tisdag em.?? Ser ju riktigt bra ut på prognosen .😃 / Erik

    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  • herr-pelegrin

    Medlem
    12 juli, 2016 vid 09:12

    Tisdag – Nynäs har 5-10 m/s, Dalarö 6.7 m/s och svag vind i Fituna. Det verkar ännu blåsa “lite lokalt”. Från min position vid Horsan så ser det än så länge klent ut. Vindmätaren i Dalarö måste ju ha en guldposition för bästa vind, eftersom det strax söderut, från Dalarö räknat, inte ser ut att ha varit i närheten av 6.7 m/s i medelvind. Sjöbris är ju bara att glömma närmaste timmen. Det är genomgrått. Däremot är tendensen ökande vad jag kan se på tallkronorna som precis kommit igång att svaja samtidigt som det är aningens mer syd i vinden. Helt omöjligt att säga vad det kan bli av detta.

  • bjornen

    Medlem
    12 juli, 2016 vid 09:31

    Fituna var riktigt bra igår, skulle tro att det var runt 9-10ms i medel till regnet satte stopp. Jag drar till Dalarö snart.

    //Björn

  • herr-pelegrin

    Medlem
    12 juli, 2016 vid 10:01

    Härligt, jag missade gårdagen. Hursomhelst har ju det hela stabiliserats. Ökningen är tydlig. Kl 12.00 blåser det i hela södra skärgården, rätt mycket på S men dragning åt SV ibland. Molntäcket har lättat aningens.

    Åska mullrar 12.35.

  • labbe

    Medlem
    12 juli, 2016 vid 10:13

    Strax söder om Rangsta, regnar rejält en hel del väst i byarna ser grått ut söderut så långt jag ser /L

  • bjornen

    Medlem
    12 juli, 2016 vid 10:17

    Dalarö ser mycket bra ut. Riggar 7,1 race

    //Björn

  • herr-pelegrin

    Medlem
    12 juli, 2016 vid 10:45

    12.45 skyvall med en och annan åskknall i södra. Vinden vrider mot SV-V i regnet. Vridet mot väst kan vara cementerat med tanke på vad proggen säger.

  • docloop

    Medlem
    12 juli, 2016 vid 14:08

    Blåser det fortfarande på Dalarö? Hur mycket? Vill helst inte åka ut i onödan 😉

  • henryk

    Medlem
    12 juli, 2016 vid 14:29
  • herr-pelegrin

    Medlem
    12 juli, 2016 vid 15:51

    Vi var två som körde på Horsan med 7.1 och 8.4 efter västvridet. Stundtals aningens överriggad med 8.4. Helt ok även om det förstås var lite av och på under em.

  • tigerflash

    Medlem
    12 juli, 2016 vid 21:18

    Hallå alla. Med risk för att få detta nerkört i halsen av diverse kommentarer om “fel forum” så skriver jag ändå.😃😃 tror på mer exponering här än i köp o sälj avd. Söker efter en 460 sdm cc mast med minst 60% kol. Behöver inte vara något nytt utan budgeten räcker inte riktigt då jag precis beställt nytt segel. Hoppas med detta att någon kanske har någon mast liggandes men inte “orkar” lägga ut den för försäljning . / Erik (Stockholm) erikvikstrom@hotmail.com

  • staffomania

    Medlem
    12 juli, 2016 vid 22:49

    Vad hände med onsdag/torsdag som såg grymma ut tidigare i veckan? Känns dessutom som att det visas olika vindriktningar och styrka beroende på vilken prognos man väljer att tro på. Men alla verkar överens om S till V imorgon i alla fall. Torsdagen har ju gått från lovande (när jag tittade i EM) till katastrof.

    Nåja får väl se vad det blir imorgon.. Ledig och fri från barn Onsdag och Torsdag så det kanske är därför jag låter lite bitter. Idag kom jag dessutom ut på vattnet precis när vinden dog.

  • tigerflash

    Medlem
    13 juli, 2016 vid 08:24

    Kan bara instämma där… Igår kväll såg det ju ok ut idag på tex Dalarö . Inte lika vass progg vid uppvaknandet. Man får hoppas att riktningen stämmer idag och sen hålla koll på livemätarna som finns.👍👍👍/ Erik

  • kaolle

    Medlem
    13 juli, 2016 vid 11:22

    Jag borde börja rensa ut mina 460 master, jag har nog en 60 % som jag inte använder längre, intresserad?
    /Stefan, 0760-447171

Sida 31 av 72

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2016

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.