Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 29/9

  • herr-pelegrin

    Medlem
    28 september, 2012 vid 17:42

    Electric – Tack för info. Jag gillade exaktheten med vinkeln. Du har uppenbarligen stenkoll!

    Av praktiska skäl kör jag nästan bara på hemmaplan och har hittat ett “Fitunastråk” som dock är på sydväst. Det går mellan Långgarn och Muskö och där är vinden ofta ett par m/s plus jämfört med mitt på Horsfjärden. Det drar även ofta relativt bra utmed fastlandet förbi Käringholmen ned mot Årsta Havsbad på samma vindriktning, så man bör nog inte ringakta Årsta som spot.

  • electric

    Medlem
    28 september, 2012 vid 18:06
    oscarlj;699984 wrote:
    Det går inte. Finns en bom där också. 🙂

    Nej, inte om du går i på rätt ställe, dvs längst ut på udden, till vänster om färjeläget. Där finns ju också en utmärkt P-plats och riggytor! Du har nog bara försökt inne i viken, vid badplatsen.

    Betr att segla från Skanssundet till Fituna så visst var det somliga (inkl undertecknad) som gjorde det ibland i somras innan vi fick tillgång till att passera via bommen. Lite konstigt att segla dit egentligen eftersom vi hade hela Himmerfjärden i övrigt tillgänglig. Jag förmodar att det var av ren nostalgi, en saknad efter de härliga dagarna vid Fituna. Men nu är vi ju där igen 🙂 !

    /Lars

  • ohls3

    Medlem
    28 september, 2012 vid 18:09
    oscarlj;699963 wrote:
    Det finns nog bara ett ställe folk kör på, schweizerbadet:
    Kolla här :
    http://spotguide.kicks-ass.net/

    eller på spotguide appen (se signaturen) 🙂

    shit vilken bra sida! Den har jag helt missat, tackar!

    kanske kommer förbi och kikar i helgen alla som ska dit, jag har mina prylar i stugan =(

  • oscarlj

    Medlem
    29 september, 2012 vid 09:05

    Drar ut till Dalarö om en 30 min. Verkar blåsa 8-10 m/s.

  • electric

    Medlem
    29 september, 2012 vid 09:31

    Hörde just att några är på väg till Fituna nu kl 11. Jag har dock inte fått rapport från någon på plats, men jag gissar är att det är OK vind där, och väl håller i sig alla fall ett par timmar till.

    /Lars

  • herr-pelegrin

    Medlem
    29 september, 2012 vid 12:40

    Vädigt mycket syd och väldigt lite väst på Horsan på lördagen. Säkert bra för Fituna men inte så kul på Horsan.

  • henryk

    Medlem
    29 september, 2012 vid 17:39

    Var på plats 9:30, Stefan oxå, perfekt tryck i 6’4 vapor, iaf tills jag var tvungen o dra vid 12… bästa “efter bommen” fituna dan för min del:)

  • pete

    Medlem
    29 september, 2012 vid 22:46

    100 liter & 6.7 funkade emellanåt ganska hyfsat på e m. Mest spännande var ändå att klara underredet o inte köra fast med bilen på vägen ner – jädra väg o va slirig…

  • stefanlindmark

    Medlem
    30 september, 2012 vid 09:57

    Vi blev 8 st som surfade från Österskär igår lördag.
    Seglade förbi Brevik och där var det en 3-4 st till som var ute.

    (pixelsoppan nedan kommer ur mobilkamera från Solbrännan, Österskär)

  • wavejump

    Medlem
    30 september, 2012 vid 10:08

    Det var långt bättre än jag hade väntat mig i Fituna, Dalarö såg ju klart bättre ut på prognoserna men vet ifasen om det var så i verkligheten. Jag körde 103l från kl.12-16.30 med bra tryck mest hela tiden.

    Fan va skönt att vara tillbaka där igen!

    Tyvärr har ju grusvägen ner blivit rejält försämrad, nu var den riktigt bedrövlig slog i flera gånger.
    Får hoppas att avverkningen är klar där nere nu!

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 29/9

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.