Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm fred/ lördag

  • jr555se

    Medlem
    11 juni, 2011 vid 09:19

    mja, jag är inte så känslig för svaga vindar men mer vindriktingen 🙂
    idag Ost vilket innebär österskär(för mig)
    eller Väst imorgon eftermiddag = Närlunda

    Såhär i skolslut och båtväder är jag väl inte jättelockad att åka tilll österskär..
    Lär ju vara som att kryssa runt korsandes E4:an ..

  • trimmarn

    Medlem
    11 juni, 2011 vid 10:17

    Jag skulle åka till Erstaviken om jag hade tid idag.

  • tsss

    Medlem
    11 juni, 2011 vid 10:37

    Åker ned till Erstan om 20 minuter. Lägger in här om det är vind över 6.
    I går lördag var det från kl 13 högst 4 m/sek, mens enligt Mården så blåste det ju på Drevan, i alla fall kl ½ elva….Mystiskt, en del jag pratade med sa att det blåste inne i stan också…

  • tsss

    Medlem
    11 juni, 2011 vid 11:15

    Erstan 5-6 kl13

  • herr-pelegrin

    Medlem
    11 juni, 2011 vid 12:47

    HORSFJÄRDEN – Var ute några timmar mitt på dagen och hittade ett perfekt stråk på någon kilometer med ganska jämn vind som räckte för planing med 9.0. Det blåste kanske runt 5-6, ibland mindre ska erkännas, men överlag en kanondag med långa repor i full planing! Man kan förstå Formula-folket och hur mycket de kan få ut av begränsade vindstyrkor!

  • stefanlindmark

    Medlem
    11 juni, 2011 vid 16:45

    I Österskär planades det med formula hela dagen fram till 17. Men för freeride var det lite väl svag vind.

  • jr555se

    Medlem
    11 juni, 2011 vid 18:38

    kul idag. tack för tipsen stefan! o kul att se dig åka på min buss.
    Gick bättre utan centerbord, vart märklig med det nere och större fena..
    måååste våga sele nästa gång..

    -johan

  • herr-pelegrin

    Medlem
    11 juni, 2011 vid 19:12

    Då hade ni lite bättre drag i Österskär än på Horsan. Det lade av vid runt 16-tiden om jag ska tro grannen. Vi hoppas på söndagen!

  • stefanlindmark

    Medlem
    11 juni, 2011 vid 21:06
    jr555se;658655 wrote:
    kul idag. tack för tipsen stefan! o kul att se dig åka på min buss.
    Gick bättre utan centerbord, vart märklig med det nere och större fena..
    måååste våga sele nästa gång..

    -johan

    Som sagt, lite mer vind bara tror jag är det som behövs. Då kan det nog bli bra fart på de prylarna. När det är svag vind blir det lätt lite guppigt också precis utanför stranden eftersom det är så många fritidsbåtar som passerar där.

    Jag tror du kan låta centerbordet sitta i brädan men ha det uppfällt. Då kan du langa på lite planingsförsök och om du hamnar för långt ned i lä fortfarande fälla ned centerbordet och ha bra höjdtagning hem. Knoppen kändes ändå som den satt ur vägen när det var uppfällt.

    Tänkte köra imorgon från ca 15 när vinden kommer men då lär det säkert bli lite regnåkning inledningsvis.

  • mr-jibe

    Medlem
    12 juni, 2011 vid 00:43
    stefanlindmark;658665 wrote:
    Som sagt, lite mer vind bara tror jag är det som behövs. Då kan det nog bli bra fart på de prylarna. När det är svag vind blir det lätt lite guppigt också precis utanför stranden eftersom det är så många fritidsbåtar som passerar där.

    Jag tror du kan låta centerbordet sitta i brädan men ha det uppfällt. Då kan du langa på lite planingsförsök och om du hamnar för långt ned i lä fortfarande fälla ned centerbordet och ha bra höjdtagning hem. Knoppen kändes ändå som den satt ur vägen när det var uppfällt.

    Tänkte köra imorgon från ca 15 när vinden kommer men då lär det säkert bli lite regnåkning inledningsvis.

    Regnet spelar ingen större roll i min åsikt, man kommer ju ändå få bada 😀 Dock klart roligare med sol…

  • brad-token

    Medlem
    12 juni, 2011 vid 08:40

    Är det nån idé att testa Närlunda idag? Nån som ska ut?

  • herr-pelegrin

    Medlem
    12 juni, 2011 vid 09:03

    Det blåser enligt prognos med nordvästliga vindar över 6 m/s i södra skärgården! Det ser ok ut. Värt för Er att ge Er ut.

  • brad-token

    Medlem
    12 juni, 2011 vid 10:14

    Ok tack. Sticker till närlundabadet och kollar

  • stefanlindmark

    Medlem
    12 juni, 2011 vid 16:08

    Kanondag i Österskär. Nu med bojarna för kappsegling utsatta.

    Det har varit 10 brädor ungefär på vattnet, inkl en privatlektion i surfskolan. Kommer bilder sedan när jag hunnit sålla igenom de 10 GB som Ulrika fyrade av under dagen idag.

    [ame=”http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?p=658789″]Bilder här[/ame].

  • levieux

    Medlem
    12 juni, 2011 vid 16:15

    Helgen med den tjocka släkten är slut….
    Sticker till Närlunda och kollar.
    Blir lätt frustrerad om det slutar blåsa nu 🙁

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm fred/ lördag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.