Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Syd i Göteborg?

  • Syd i Göteborg?

    Publicerad av hakuna på 7 juni, 2001 vid 10:31

    Vart kör man närmast om man sitter på Särö och skall surfa efter jobbet idag?

    Så här säger http://www.vader.se om vädret på Kattegatt ikväll:
    Det blir halvklart väder med risk för lätt regn. Temperaturen blir +9 till +12 grader. Vinden blir hård, sydvästlig, 13 till 17 meter per sekund med byar på uppemot 26 m/s.

    /Niclas

    hakuna svarade 22 år, 11 månader sedan 3 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • Johan!!

    Gäst
    7 juni, 2001 vid 10:36

    Du kommer flyga som en loska om du har riggat för 13 och det kommer en by på 25.
    Låter ju helt underbart. Här i Stockholm verkar vinden ha ökat riktigt mycket den senaste timmen.

    //Johan

  • s

    Medlem
    7 juni, 2001 vid 12:32

    Testa Askimsviken.
    Ligger på vägen från Särö – en fördel.
    Viken kan bli riktigt bra om det blåser på på sydväst vilket det skall göra.

    S..

  • hakuna

    Medlem
    7 juni, 2001 vid 12:44

    Jag har tidigare gått i vid en liten badplats med stängsel runt ute på Smithska Udden, men det är lite krångligt för man får bära endel och istigningen sker från en brygga, men det blir åas djupt med en gång.

    Är det bättre att gå i genom att åka in på campingen som det stod i något annat inlägg? Kommer man nära vattnet där? Är det bra med SW då?

    Det ser ut som SE-S än så länge. REAB säger 30m/s på Grötö, wow!

    /Niclas

  • s

    Medlem
    7 juni, 2001 vid 13:14

    Det kommer nog bli SV om man kollar på vad DMI etc säger.

    I Apelviken blåser det nu 12m/s i medel och 17 i topparna.
    Kolla apelviken.nu
    Där kan du också hitta en länk till väderprognoserna.

    Åk till Askimsviken och be snällt att du skall få köra genom Campingen för att komma dit alla seglar (så har jag gjort då jag varit där). Du kan inte missa vart du skall om du kommer dit och ser viken och seglaran.

    S..

  • anonym-anvandare

    Medlem
    7 juni, 2001 vid 23:33

    Skulle åka igenom campingen i dag men fick inte. genomfarten är stängt f r o m den 1 juni.

    Men det går lika bra att segla vid Särö. Åk inte ner till småbåtshamnen utan ta till vänster och ut på udden.(står nånting med surf center på skylten)

  • hakuna

    Medlem
    8 juni, 2001 vid 05:55

    Jag har surfat på en badstrand som man når om man kör över berget rakt söderut vid tennisbanan vid golfrestaurangen. Inte den vägen som går bort till Blomstermåla (Värdshuset). Nackdelen är att det står att parkeringen är privat, men det är en bra liten sandstrand att kliva i på.

    Jag körde in på Askimsbadet igår, gick fint. Snart börjar väl dock badsässongen, då får jag hitta den vägen som de flesta andra använde, man kör till Marholmen (sid 44, ruta 2F i Gula sidorna) lättast via Näset-vägen.

    Nästa vinter behöver jag lyfta lite skrot känner jag, är helt slut i armarna efter gårdagens batalj med byig SW.

    /Niclas

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Syd i Göteborg?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.