Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Testade WS för första gången idag…besviken!

  • Testade WS för första gången idag…besviken!

    Publicerad av anonym-anvandare på 22 juli, 2004 vid 15:04

    Hej
    Provade på att vindsurfa idag för första gången ever!
    Jag och en kompis hyrde en bräda (BIC techno293 + 8.1 segel)

    Det blåste absolut ingenting och när det väl kom en svag bris så kände man inte varifrån den kom, man såg bara att vattenytan krusade lite lätt confused.gif

    Jag kunde dra upp seglet, även om det var tungt som fan, men sen att stå där och balansera det utan vind var skitsvårt!
    Min polare som surfat för många år sedan sa att det är enklare om det blåser för då kan man luta sig tillbaka och använda seglet som motvikt?
    …Han, kompisen seglade förresten litegrann, tog typ 45minuter att åka 200meter ut och sedan tillbaka igen, så mycket blåste det.

    Blev iaf. ingen lyckad premiär,,,jag “surfade” inte en meter!
    Jag har alltid varit sugen på WS, så det var lite av ett antiklimax att när man efter 29år äntligen testar så blåser det inget + att det var 100ggr svårare än jag trodde!

    …..Ska köpa egen utrustning imorgon och träna vidare, nån dag borde jag väl blåsa iväg åt nått håll med vita knogar om bommen smile.gif smile.gif

    syke svarade 19 år, 10 månader sedan 5 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • hakuna

    Medlem
    22 juli, 2004 vid 15:10

    Ha! Gött att höra. Verkade som du var lite arg på rubriken, men till sist ser man att du är fast.

    Ja, det stämmer att det inte går att vindsurfa utan vind, det är som Rally-gänget säger:
    – Det heter ju det!
    – Vauddåuu?
    – _Vind_surfing.

    Lycka till! /Niclas

  • tdk

    Medlem
    22 juli, 2004 vid 21:40

    Heeh.. Ja, att man får ha tålamod när man ska lära sig vindsurfa är ju ingen nyhet.. Inte nog med att man ska vädrets makter med sig.. Det är som du säger svårt med..:p Men så finns fan inget bättre när man börjar lära sig! Och aldrig blir man full lärd!! grin.gif

  • thelee76

    Medlem
    23 juli, 2004 vid 01:02

    MM, lite frustrerande när man blivigt biten av denna sköna sport och börjat samla på sig lite olika segel mm. och det blåser typ 1 m/s varje dag. Får kanske köpa en spinaker till masten så man kan segla i alla väder, nån som vet luffen på en sån smile.gif

  • syke

    Medlem
    23 juli, 2004 vid 06:16

    lugna dig med segelstorleken, kan vara bättre att köpa runt 6.0 – 6.5 när du är nybörjare, lättare att ahntera när man inte kan så mycket. När du klänner dig säkrare så kan du köpa ett större segel till din stora bräda. (Jag har 6.6 som störst, brukar funka hyffsat)

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Testade WS för första gången idag…besviken!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.