Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing The VINDBY i varberg igår

  • The VINDBY i varberg igår

    Publicerad av mes på 7 oktober, 2011 vid 06:11

    …den som kom vid fem eller så… Jag fick iaf ta ett extrasteg för att inte ramla …två gånger…(avslöjar då att jag var uppe på land just då..)
    Jag tror 25…

    rrd svarade 12 år, 7 månader sedan 5 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • hakuna

    Medlem
    7 oktober, 2011 vid 06:35

    Själv hade jag THE VINDPUNKA efter alldeles för kort session vid 9.30.
    Det regnade och jag somnade nästan under seglet.

    Fick kört av mig en timme efter jobbet på Särö för att dämpa det värsta begäret.

    Kommer till jobbet idag och det har varit kuling hela natten och nu sitter man med solen i ögonen och viken full med vita gäss. Gah!
    Får hoppas på söndag igen!

    Niclas

  • jumper

    Medlem
    7 oktober, 2011 vid 21:49

    Ja den vindbyn var inte att leka med, även på vattnet! Man undrar vem som öppnade det spjället liksom:)

  • m3lk3r

    Medlem
    7 oktober, 2011 vid 23:15

    de vart 2 vindbyar, fastnade lite i den första och fick spolas in till stranden för det var närmast omöjligt att vattenstarta.

  • rrd

    Medlem
    8 oktober, 2011 vid 10:41

    Jag chansade o gick ut o fick lite fin vågsegling trots den kolsvarta bakgrunden, sen dog vinden totalt. Jag låg nära den södra klippan i viken o väntade ut stormvindarna, kände på strömmarna och drev fram o tillbaka ca 30 m ut o in, kom lite väl när klippan ett tag. Det klassiska inträffade, när vågtopparna blåser av fullt. Lyckades till slut vattenstarta och ta mig tillbaka när vinden gått ner till strax under storm.

    För övrigt var det kitare som fick stora problem o letade delar på stranden senare…

    Senare blev det ett fint avslut med solnedgångsegling.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing The VINDBY i varberg igår

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.