Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Tips på vad jag bör skaffa för vindsurfing kitt

  • dendrite

    Medlem
    15 juli, 2015 vid 17:40

    Mitt första segel var ett Local Spirit 7.1 m2. Tycker fortfarande det är jobbigt att dra rigg på, men det går, och man planar ju relativt tidigt. Skulle troligtvis inte köpt ett mindre om jag hade köpt nytt idag. Om du har budget för två segel kan ett 7.5 och ett 6.2 (cirka) vara något att köra på.

  • vindsokaren

    Medlem
    15 juli, 2015 vid 19:00

    Tänker lite som Masse.
    En 6.0a är mycket bra till att bli bättre på manövrar lätt att få upp ur vattnet och man kan hålla på länge.
    Finns många som bara fokuserar på planing
    och sen typ ramlar i varje gipp.
    Sen tycker jag att dom största brädorna bara funkar med stora segel hade en 85 bred som jag bara gillade med 8.5 och uppåt.
    Men en freeride 140-150 lit funkar ju med 6.0
    Kan ju alltid komplettera med 8.0 senare.
    Sen är det grymt att se många med bländande teknik som jobbar igång slalombrädor på 110-120lit med ett härligt släpp.

  • pedersen

    Medlem
    16 juli, 2015 vid 15:21

    Jäklar i det vad alla rekommenderar stora segel. Jag blev inte klok på var du seglar, men här på västkusten ser man sällan någon som seglar större än 6 kvm (möjligtvis en jolle 😉 Mitt största är 6,0, men då väger jag mindre också (80kg).

  • dendrite

    Medlem
    16 juli, 2015 vid 16:32

    Här i Stockholm blåser det inget så vi måste använda stora segel tyvärr. 🙂

  • herr-pelegrin

    Medlem
    16 juli, 2015 vid 20:17

    Det här påminner om diskussioner nordiska och baltiska isbrädeåkare har med jänkarna på Facebook. Vi kör ofta med 6.5-7.5 och de tycker 5.0 är stort. Förhållandem skiftar!😀

  • pedersen

    Medlem
    16 juli, 2015 vid 20:19

    Jag kollade lite mer noga i tråden nu och så att det var Mälaren det handlade om.

  • tobiasmartensson

    Medlem
    17 juli, 2015 vid 07:28

    Tack för hjälpen alla!
    De blev paket jag skickade i länken med ett 8.0 segel! Så imorgon ska de testas 😀

  • pedersen

    Medlem
    17 juli, 2015 vid 08:35

    Gött. Lycka till.
    Avlägg gärna rapport.

  • staffomania

    Medlem
    17 juli, 2015 vid 10:58

    Köp bara ett mindre segel/rigg så kommer det bli bra.

  • tobiasmartensson

    Medlem
    31 januari, 2016 vid 14:42

    Tjena, strul med telefon och forum och allt möjligt… Men nu har jag kört hela sommaren och hösten och det har funkat suveränt, har lärt mig massor! Paketet har fungerat utmärkt för mig!
    Tyvärr satte jag ner knät i seglet efter bara en månad, så det gick hål.. Tack vare lite försäkringar och annat fix så blev det ett bra pris på ett nytt segel. Så då passade jag på att köpa ett mindre segel ( + rigg) för att sedan laga skadan i mitt gamla segel! Så nu har jag 2 st rigg set.
    Kan inte längta mer än att säsongen 2016 ska dra igång!!! När känner ni att de är dags att dra igång om man kör freeride?

    PS/ e det någon som vet om man kan köpa en Fanatic Hawk bräda någonstans i Sverige? Har en kompis som letat runt.

    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  • pedersen

    Medlem
    31 januari, 2016 vid 15:52

    Hehe i Halmstad kör vi året runt.
    Finns en Hawk på köp/sälj, men till det priset är den nog såld..
    http://www.surfzone.se/kop-salj/visa-annons/11706/fanatic-hawk-93/

  • tobiasmartensson

    Medlem
    31 januari, 2016 vid 16:07

    Haha lyx.. Tack men den är lite för liten. Skulle vilja ha den på 124L elr liknande 🙂

    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  • hakuna

    Medlem
    1 februari, 2016 vid 13:49

    @Tobiasmartensson 738076 wrote:

    Kan inte längta mer än att säsongen 2016 ska dra igång!!! När känner ni att de är dags att dra igång om man kör freeride?

    Imorgon ska det ju blåsa!

  • tobiasmartensson

    Medlem
    1 februari, 2016 vid 14:46

    Lite för mycket is för mig.. Hehe

    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  • snowracer

    Medlem
    4 februari, 2016 vid 21:17

    Många bra tips, kanonbra läsning! Får ta och låna pengar utan uc för att fixa ett bra kit!

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Tips på vad jag bör skaffa för vindsurfing kitt

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.