Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torö tisdag kväll?

  • goose

    Medlem
    1 juni, 2015 vid 16:19

    Eller onsdag morgon..?

  • peterstern

    Medlem
    2 juni, 2015 vid 06:37

    Jag drar ner till Torö framåt eftermiddag/kväll och ser om det funkar. Har inte varit där tidigare så får se om jag hittar dit. Stenigt?

  • pete

    Medlem
    2 juni, 2015 vid 08:27
  • goose

    Medlem
    2 juni, 2015 vid 08:29

    @PeterStern 733464 wrote:

    Jag drar ner till Torö framåt eftermiddag/kväll och ser om det funkar. Har inte varit där tidigare så får se om jag hittar dit. Stenigt?

    Om du kör från kärringviken är det sandbotten, hur lugnt som helst. Ikväll är det nog kärringviken som gäller då det ska blåsa rak syd och det blir tufft att gå i på stenstranden (rak onshore).

    Jag kör sannolikt ikväll, siktar på runt 16-17 tiden

  • jesper-b

    Medlem
    2 juni, 2015 vid 08:45

    För vindsurfing känns onsdagen som den självklara dagen för stenstrand. Kanske lite mer vind på fm, kanske lite bättre vinkel på em. Inget epic på grund av cross on, men inte såååå långt från side, i vart fall enligt några rapporter är det side nere till vänster på em. Med Torös snabba vågor så kan det bli riktigt kul!

    För kärringviken funkar väl syd minst lika bra och då ser ju tisdag kväll bra ut.

    Mitt hemliga tips: Dra ner torsdag morgon ca 03.30 och surfa clean offshore!!!!!

    Ses på vattnet!!!

    /JB

  • goose

    Medlem
    2 juni, 2015 vid 09:11

    Uppvärmning ikväll och full match imorgon. Det känns bara underbart att få komma ut på vattnet och smaka lite utsida ikväll.

  • chubby

    Medlem
    2 juni, 2015 vid 12:49

    Är det bara jag som tror på Fituna idag?

  • goose

    Medlem
    2 juni, 2015 vid 12:59

    @Chubby 733491 wrote:

    Är det bara jag som tror på Fituna idag?

    Vinden kommer snabbt nu, jag kör Torö.

  • goose

    Medlem
    2 juni, 2015 vid 21:04

    Ja, vinden kom med besked. 13-17 m/s, 4.2, 76l vågbräda och puckelpist. Inga vågor att nämna, inte någon bättre dag på torö men härligt med vind och vatten!

  • jesper-b

    Medlem
    5 juni, 2015 vid 15:30

    Härligt var det. Men nog tyckte jag det var en del vågor som var värda namnet. I synnerhet när det lättade ut lite (gjorde det ett par ggr under dagen) blev det väldigt mycket finare. Men visst när det pungade på hackades allt upp rätt ordentligt. Inte ofta det blir fullpung 4.0 på den Torörapporten. Whatever, jag hade skitkul och framför allt kul med fullpung vindsurf som omväxling efter alla skitfina Torödagar med surf.

    /JB

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torö tisdag kväll?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.