Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vad kostar det att köra flashiga prylar?

  • surfslusken

    Medlem
    13 oktober, 2004 vid 16:12

    Hmm… är det för att få med flickvänner ni kör bussar. Den dan hon inte får plats i högersätet längre så borde det defenintivt va över. Men har ni låtit henne bli så stor kanske man inte vågar säga ifrån längre?

  • brutus

    Medlem
    13 oktober, 2004 vid 16:27

    grin.gif
    enda kravet e att hon e så stor så att hon orkar bära brädan! smirk.gif
    nae alltså, håller bara med anonyma Micke ovan om att man kan ju, när ens “startkapital” e något uppbyggt, göra som jag gör – nämligen köpa 7ssta pryttlar, lite åt gången. En bräda o ett segel förra våren, 2 st segel i våras, ny (beggad) bräda spanas på till våren.
    Köper alltid bättre begagnat efter att ha sonderat terrängen länge och noggrant, blir bäst så känner jag…
    Men det är klart, nu när jag snart vinner på lotto så blir det andra bullar!

    Dessutom kunde det vart värre – ni kunde varit golfare hela högen – där snackar vi pengar (medlemsavgift? wave-fee? skotskrutig våtdräkt?)
    Eller kitare, hemska tanke. f-n va dyrt.

    /M

  • baywatch

    Medlem
    13 oktober, 2004 vid 17:58

    Jag har aldrig bytt hela utrustningen på en gång. Däremot byter jag aldrig segel vid olika tillfällen. Antingen byter jag brädorna eller segel linjen. Jag tycker om att ha segel i samma modell och i lika skick…

  • jeppepeppe

    Medlem
    13 oktober, 2004 vid 20:29

    Eller så är man både surfare och golfare… laugh.gif

  • dr-masse

    Medlem
    14 oktober, 2004 vid 07:21

    Oj, vad jag håller med dig!

    Drogs liksom med i det allmänna kalkylyran här (och hade, öh, tråkigt på jobbet)…

    Har faktiskt aldrig “räknat” på det såhär förut, fast det var rätt kul att spåna runt vad det faktiskt kostar/kan kosta att hålla på. Dessutom har jag nu fått fina argument på hemmafronten, alltid bra, ah!

    Skulle jag räkna i reda pengar vad min kära vindsurfing “kostat” så är det lika bra att sluta nu. Men när jag tänker på vad jag fått, upplevt och fortfarande drömmer om så kan svaret bara bli ett – vilket klipp! REA hela tiden!

    Surfa På!

  • styret

    Medlem
    14 oktober, 2004 vid 07:25

    asså vad skulle man göra för alla pengarna om man inte surfade? vad gör vanliga människor (förutom alla dom som börjat lira golf då)

  • feg

    Medlem
    14 oktober, 2004 vid 07:32

    Vad jag förstår äter dom chips, dricker öl och glor på fotboll rapandes och väl tillbakalutade i soffan (som Al Bundy).

    /feg

  • manno

    Medlem
    14 oktober, 2004 vid 09:57

    Eller åker på chartersemester, solar och åker vespa och köper dom senaste grejerna på HM.

  • apelbapel

    Medlem
    14 oktober, 2004 vid 11:14

    Va me “chartersurfarn” ?? som tar restisar billigt, hyr prylarna, Oftast det senaste, kan byta segel efter önskemål.

    Tar bara med sig shorty + sele, och har hur soft som helst, till å me tjejen e nöjd, som kan ligga i en solstol.

    hur ser hans kalkyl ut??

  • gegga

    Medlem
    14 oktober, 2004 vid 12:11

    Sen måste man ju ha senaste mobilen och datorn också
    dessutom hyfsat ny bil. Jobba vill man ju inte eftersom
    det alltid blåser på arbetstid och aldrig på helger.
    Kanske tur att det inte blåser på helgerna förresten för då är man ju på krogen och bränner stålar.
    En surfresa per år är ju inte helt fel heller.
    Tur att man inte är ekonom och måste få en balansräkning
    att stämma med dessa parametrar.
    excel är inte det en masttillverkare? Dom kanske gör
    kalkylprogram också?

  • ian

    Medlem
    14 oktober, 2004 vid 13:10

    grymt jobbat staffan. man blir ju riktigt avtand fran abstinensen efter att ha missat alla vindveckor. tyvarr maste jag saga att du har missat annu en person. “smart-snyltaren”

    rent hypotetiskt sa ar det han som saljer sina prylar utan att kopa nya, sjalvklart staller da andra vanliga sursjalar upp o lanar ut prylar nar det blaser (och nar det inte blaser;) ). SNORBILLIGT! om vi raknar pa det sa har man ju redan lite grejor som du ju sagt tidigare. vi borjar med att salja dessa och far i runda slangar 5.2k. sedan koper du inget nytt:0 kronor. efter vardeminskining pa 40% sa har du tjanat 5200 kronor (beroende pa rimi-frekvens) och du far surfa pa nya prylar o behover inte ens rigga sjalv.

    hur detta haller i langden finns det ju delade meningaar om men sa fort dina (ex-)kamrater borjar bli riktigt trotta pa ditt snyltande sa flyr du nio veckor till spanien dar du kan snylta pa italienare som lagar pizza och pasta at dig sa du slipper laga mat sjalv. sag att det e gott! nar du kommer tillbaks till sverige sa ar det nat sa jaavla kallt och du har insett hur dyrt det ar med vindsurfing att du lagger av.

    allvarligt talat sa slosa pengar som faan pa windsurfing innan de forsvinner pa annat hall (forutsatt att man tycker vindsurf ee kul) for det gor de. Rakna sedan in andra kostnader i surfandet, gymkort-simlektioner-solarium-psykolog-laskrets-bilmek och vips sa blev det mycket billigare (och avdragsgill wink.gif

    den som spar han har… snart bara pengar kvar. om ens det, kan vara stor mage och en massa rimipasar ocksa.

    forlat, nu ska jag sluta flumma och aterga till arbetet.

  • safesurfer

    Medlem
    14 oktober, 2004 vid 15:07

    Din taktik funkar bara om man är en toksnygg tjej. Man blir ju inte så lite lättlurad när man möter en snygg tjej.

  • tabi

    Medlem
    14 oktober, 2004 vid 15:41

    Svar till:


    Din taktik funkar bara om man är en toksnygg tjej. Man blir ju inte så lite lättlurad när man möter en snygg tjej.

    [/ QUOTE ]

    TRUE

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vad kostar det att köra flashiga prylar?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.