Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing vind i överflöd idag..

  • vind i överflöd idag..

    Publicerad av Knatte på 9 augusti, 2001 vid 16:24

    Trodde inte att detta kunde hända i år, att man får avbryta dagens surfpass för att vinden fick fnatt. Den gick från överriggat 5.0 Kvm till totalt tok överiggat 4.0 Kvm i Björlanda i eftermiddags. Vinden var säkert 20 m/s + i byarna. Det var bara att försöka att ta sig iland helskinnad.
    Härligt att vinden äntligen har kommit igång…

    ola-h svarade 22 år, 9 månader sedan 4 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    10 augusti, 2001 vid 07:02

    Ja, gårdagen var en välsignad dag 🙂

  • hakuna

    Medlem
    16 augusti, 2001 vid 13:43

    Jag lider fortfarande av min överanstränging i främst vänster biceps som jag ådrog mig torsdags förra veckan i Läjet… Men, det var det lätt värt! Sicka feta vågor med gött mellanrum med plattvatten!
    Ett hopp jag fick till, det hade varit kul att veta hur högt jag var då, jag gissar på fem meter över vattnet med kroppen. Det var inte så bra att jag landade på ryggen… Får träna så att jag kan rotera mig lite framåt så att jag landar med brädan först istället. Man börjar med att trycka framåt och mot lä med framhanden antar jag?

    /Nic

  • fredrik-b

    Medlem
    16 augusti, 2001 vid 14:08

    denna dagen körde jag 3.3 Core-99 med bra drag i två timmar, någon sa dom hade mätt upp 23m/s då…Ola H äntligen blev det använt…
    See ya

    wink.gifFredrik B S43wink.gif

  • ola-h

    Medlem
    16 augusti, 2001 vid 18:33

    Ja du ser, då har det väl nästan redan varit värt pengarna. Själv körde jag 5.3 Hot Psychlone, då iochförsig på Diamond Head, Oahu, Hawaii, den dagen.

    Ola H.

  • fredrik-b

    Medlem
    16 augusti, 2001 vid 19:24

    fast du hade lite cleanare vågor den dagen kanske?=)
    Seglet funkade jäkligt bra, det var en av dom roligaste hårdvinds dagarna jag kört även om det var tok onshore…men men
    Förresten ola såg dina bilder från “secret spot”…såg skönt fläskigt ut, är det bara du som seglar där eller var det möjligtsvis en kille som heter David Kruse ute den dagen?

    wink.gifFredrik B S43wink.gif

  • ola-h

    Medlem
    17 augusti, 2001 vid 06:54

    Det var en kille till som kom lite senare, men jag vet tyvärr inte vad han heter. Han hade iallafall en kompis med som på grund av skada/operation endast fotade. Bilderna på mig är dock tagna av min fru Gisela. Inte ofta det är två seglare och två fotografer.

    Ola H.

  • fredrik-b

    Medlem
    17 augusti, 2001 vid 10:12

    om du känner dig ensam i vågorna nästa gång det ska bli epic på ditt secret spot så får du mer än gärna sällskap av mig, om du vill..=)

    wink.gifFredrik B S43wink.gif

  • ola-h

    Medlem
    17 augusti, 2001 vid 13:58

    Om du inte vet var det är drog jag iväg ett email till din hang-ten adress.

    Jag kanske ringer när det går av nästa gång…

    Ola H.

    Ola H.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing vind i överflöd idag..

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.