Vindsurfa på land?

This topic has 53 svar, 8 deltagare, and was last updated 1 week, 3 days sedan by  robertj.

• Författare
     Herr Pelegrin 
    Deltagare

Du hade klarat dig med 4×4 mm eller 3×4 mm med stringer om du inte väger för mycket. Flexet fyller en funktion.

sailortrash 
    Deltagare

Jo det tror jag med
    Bygger jag en annan så blir det nog 4×4 med glas mellan

Men detta var enklare, ca 1-2 h jobb att såga och borra hål för truckar mm

1 användare tackade författaren för det här inlägget.
     Herr Pelegrin 
    Deltagare

Jo det tror jag med

Du behöver nog inte glas emellan. Knappt någon som bygger isbrädor med glas emellan men jag inte inte vad gäller landbrädor. Om man lägger glas för att minska flexet så ska detta läggas på undersidan. För att laminera funkar epoxi, Cascos exklusivare EPO-lim för golv (tvåkomp med liten mängd härdare) men enklast är PU-limmet Bostic 800. Vanligt trälim går fetbort p g a att fogen inte gillar vatten. Jag lämnade restbitar ute med vanligt trälim och det släppte helt efter att bitarna legat ute i ur och skur ett par månader. (Men med lackning två lager epoxi som ytskikt så går iofs ingen väta igenom.)

Dragan 
    Deltagare

Jo det tror jag med

Du behöver nog inte glas emellan. Knappt någon som bygger isbrädor med glas emellan men jag inte inte vad gäller landbrädor. Om man lägger glas för att minska flexet så ska detta läggas på undersidan. För att laminera funkar epoxi, Cascos exklusivare EPO-lim för golv (tvåkomp med liten mängd härdare) men enklast är PU-limmet Bostic 800. Vanligt trälim går fetbort p g a att fogen inte gillar vatten. Jag lämnade restbitar ute med vanligt trälim och det släppte helt efter att bitarna legat ute i ur och skur ett par månader. (Men med lackning två lager epoxi som ytskikt så går iofs ingen väta igenom.)

Petro

Bilagor:

Bilagor:
     Dragan 
    Deltagare

Googla efter windskate

Petro

Dragan 
    Deltagare

Petro

Bilagor:

Bilagor:
     sailortrash 
    Deltagare

Dina brädor? Välkommen till klubben!

robertj 
    Deltagare

När vi ändå visar skapelserna. Vita stripen lyser i mörker. Breda delen är ca 1000*400, avstånd mellan axlarna ca 1100.

Bilagor:

Bilagor:
     robertj 
    Deltagare

Windskate är riktigt bra teknikträning och behövs egentligen inte så mycket vind. Problemet är att hitta bra ytor med fri vind att åka på. Åker på en idrottsplats som även har belysning men det behövs 10 m/s på havet för att det ska räcka till.

Visar 9 inlägg - 46 till 54 (av 54 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

svara

Sveriges största community för vindsurfing, kitesurfing, vågsurfing och SUP sedan 1998
©2021 Surfzone - Share the Stoke

Logga in med

Facebook
 Google

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

Create Account