Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vindsurfing Kungälv

  • Vindsurfing Kungälv

    Publicerad av xskipper på 28 augusti, 2014 vid 13:29

    Hej,
    Jag bor i Kungälv och har funderingar på att börja vindsurfa. Har gått lite kurser och surfat lite utomlands men nu tänkte jag eventuellt skaffa utrustning och köra igång här hemma…
    Min fråga är om det är någon som surfar, eller känner till någon som surfar, i Kungälvsområdet. Jag vill helst inte vara ute själv utan hoppas på att det finns någon klubb eller liknande som man kan haka på. Jag är 41 år och har småbarn så det är inte alltid som planeringen fungerar på topp men jag hoppas ändå kunna komma ut en gång i veckan… Jag har hört att en del vindsurfar i Kovikshamn och Tjuvkil men känner som sagt ingen själv så jag gör ett försök här på Surfzone.

    /Mikael

    plettil svarade 9 år, 8 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • the_novice

    Medlem
    28 augusti, 2014 vid 13:40

    Getskär är nog bland det närmaste skulle jag tro, och det är också bra för nybörjare (började själv där på 90-talet). Fina gräsytor att rigga på och man kan köra inne på det lunggrunda omsrådet om man vill eller ute i farleden.

    Onsdagskvällar brukar det vara folk där och köra med formula prylar också.

  • the_novice

    Medlem
    28 augusti, 2014 vid 19:02

    Här kontaktdetaljer till mail listan för Getskär seglingarna på onsdagar; http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?93629-Formula-G%C3%B6teborg

  • billie

    Medlem
    28 augusti, 2014 vid 19:25

    Även Tollenäs är bra .Alltid någon där

  • plettil

    Medlem
    30 augusti, 2014 vid 19:18

    Getskär är fint med S-V, eller S vind.
    Du kan också köra till Björlanda kile, stor udds väggen, med SSV til NV vind. Grund vattnet.

    Plettil

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vindsurfing Kungälv

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.