Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vindsurfing weekend i slutet av augusti?

  • Vindsurfing weekend i slutet av augusti?

    Publicerad av alexndr på 14 juli, 2011 vid 08:08

    Hej! Vi är ett gäng som tänkt dra på en långweekend med vindsurfing i slutet på augusti och skulle behöva hjälp med förslag på lämpliga spots.

    Efarenheten hos oss sträcker sig mellan total nybörjare till nybörjare med någorlunda brädvana. Vi planerar att hyra samtlig utrustning på plats och det vore bra om det finns möjlighet till instruktör.

    I Sverige eller utomlands spelar egentligen ingen roll. Många gånger kommer man ju billigare undan om man tar ett lågprisflyg utomlands så det är absolut ett alternativ. Det viktiga är att det är hyfsat enkelt att ta sig till resmålet eftersom tiden är begränsad.. Inte heller helt fel om det går att ta roa sig på annat sätt om vinden sviker.

    Så .. Fire away.

    Mvh
    Alexander

    callep svarade 12 år, 8 månader sedan 6 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • Borttagen användare

    Borttagen användare
    15 juli, 2011 vid 10:45

    Apelviken, varberg?

    http://www.surfers.se/

  • alexndr

    Medlem
    17 juli, 2011 vid 20:47
    AddeB;662252 wrote:
    Apelviken, varberg?

    http://www.surfers.se/

    Hm, ja. Varför inte? Fler tips?

  • Borttagen användare

    Borttagen användare
    17 juli, 2011 vid 20:56

    Ja du. Danmark är ju inte långt bort men bjuder på en kust med ganska varierande förhållanden från grunda nybörjarområden till bra våg och speedförhållanden.

    Har dock ingen länk eller egen reseerfarenhet att bjuda på.

  • hakuna

    Medlem
    18 juli, 2011 vid 08:44

    http://www.surferslounge.com/index.php?option=com_google&view=advanced&id=1&Itemid=75

    Och sök här på Klitmöller och Hanstholm…

    Hittade även ett 10 år gammalt doc jag sammanställde om olika Danska spots. Bifogas.

    Niclas

  • alexndr

    Medlem
    24 juli, 2011 vid 19:08

    Tackar för tipsen. Hittade dock väldigt billiga flrygbiljetter till Bergamo så valet föll på Gardasjön. Återkommer med mina erfarenheter.

  • alexndr

    Medlem
    31 augusti, 2011 vid 08:07

    Nyss hemkommen från Torbole vid Gardasjäns norra spets. Perfekt för ett gäng nybörjare.

    Bra instruktörer, lagom hård förmiddagsvind och fin utrustning till ett överkomligt pris. Kanske lite trångt när det började blåsa på framåt eftermiddagen.

    Ingen kulinarisk resa tyvärr. Maten var förhållandevis dålig.

    Otroligt mycket tyskar och tysk öl.

    Kan sammanfattningsvis rekommendera Torbole varmt.

    /Alex

  • jocla

    Medlem
    31 augusti, 2011 vid 20:57

    Ingen kulinarisk resa? Ni måste bara ha varit på pubarna/rastaurangerna vid stranden? Var där förra sommaren och det är inte surfet jag har bäst minnen ifrån utan maten. Vi fick köra rätt stora segel under veckan vi var där men det kompenserade vi på kvällarna… Speciellt en restaurang strax utanför, tror den hette rustico, jag skulle mycket väl tänka mig att åka tillbaka bara för den 🙂

  • jakfor

    Medlem
    2 september, 2011 vid 13:57

    Hej,

    Ni hyrde bil förmodar jag. Hur långt är det mellan flygplatsen och Gardasjön?
    Bokade ni utrustning hemifrån?
    /JaF

  • callep

    Medlem
    2 september, 2011 vid 16:22

    Ja du måste ha varit på fel ställe för maten är överlag fantastiskt bra nere vid sjön… I torbole är vinden lite klen, jag rekommenderar bort mot hotel Pier istället.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vindsurfing weekend i slutet av augusti?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.