above_the_law
Forumsvar skapade
-
yeeah;535541 wrote:balsa har densitet ~160 kg/m3
Abachi ~390
gran ~320
Paulownia ~240varierar med fuktighet och hur snabbt det växt…
Hur som helst, balsa och paulownia verkar klart intressant. Annars kan man väl lika gärna springa över till bauhaus och leta reda på de lättast plankorna i högen med billigt virke???
Håller på med en balsabräda nu, den ända källan jag hittade var hobbyaffärer, där kommer plankorna i längder om 1 m och bredd 10 cm.
Hmmm, verkar som om ni snöat in på enbart densitet…glöm inte att ett träslag med längsgående fibrer ger ett grymt livligt flex som dessutom håller i många år. En högre densitet innebär oftast även att det är hårdare och då behöver man ju heller inte så mycket glas och epoxy eller om man nu använder polyester.
Vad tror ni om att blanda Abachi och styrofoam/eps, d v s med relativt breda stringers av trä i mitt och kanter? Bör ge; bra och långvarigt flex, låg vikt och hållbara rails med god vridstyvhet. Vad tro ni andra?
-
sourra;535587 wrote:Det är – hör och häpna – Mathieu som kör twintipen. Jag levererade inte nån vidare kvalitetsåkning alls igår.
Det var som fn!!!
Förvånad eftersom vågorna ändå var rätt ok…men glad att se att även Mat insett att omväxling förnöjer;-)!Har du läst mitt pm till dig Johan?
-
RobRox;535450 wrote:Här kommer 2 bilder från abay idag. Fler kommer på siten senare.
Inga höjdarbilder men det var så länge sen så det skiter jag i 🙂Have fun
Bild 12 och 13 blev ju helt klart sköna!
Johan Sourra?
Mer sånt:-) -
Svårt att avgöra kvalitén från min cp-skärm, men tycker absolut att det var roligt att se lite skaparanda och omväxling i kompositionen. Bilderna återger ju både åkarglädje och fotografglädje.
Grattis Jesper!!! Snart kommer lite film från samma ställe på On Shore Short Film Festival på Majas i Varberg:-). Tyvärr hade vi problem att få tag i bensin till båten/bilen och den dag vi kom ut till Ille Caret var det bara ca 1 h som det blåste så man kunde showa lite…
-
HugeO;535495 wrote:man kanske skulle stanna i värmen lite till…
Ja, gör det…
Mer plats på vattnet:wink: , till oss med varma dräkter och reseförhinder p g a taskig ekonomi och kids! -
Lelleee;535508 wrote:snygga bilder förresten, speciellt dom tagna snett unnderifrån :shocked:
Tror minsann att Virre är i PR-tagen:wink: …. kramsugen?
Sorry V:smile: …. Välkommen hem!
Så farligt är det inte. kände som Lellee igår i solen, dvs för varmt i min Psycho! Dessutom får man ju köra i A-bay den har tiden på året och det är heller ingen trängsel om vågorna. M a o riktigt bra:laugh: !
Men stanna gärna så blir det mer plats till oss andra… -
nic;535463 wrote:Lika som bär
Ha ha, den var fn bäst Nic!
kan man inte göra en liknande lösning med hela kungafamiljen också?
Bra mycket billigare och felfriare lösning i alla fall…..:wink: -
Självklart!
Sen fyller du på med en 5:a och efter ett tag vill du ha en 9:a, när du börjat köra unhooked… -
above_the_law
Medlem16 mars, 2009 vid 22:02 som svar på: Off Topic, Men Inspiration ev och den går ju att köra med kite också;-)mania;535183 wrote:Är det dåligt filmat eller är det bara jag som en ser en bit av filmen?:grin:Inte superfilmat men när jag laddade upp den för att testa så såg jag i alla fall HELA bildrutan utan att det såg lustigt ut….
Jag klickade då på den lilla ”pilen” till höger om länken under ”Länkar/Filmer”…. -
Jag drar från Billdal redan ca 8.00 med Danne & Robban. Tar egen bil…
Lutar åt teamsession med Robsport i Stråvalla eller Vallersvik (Åsa) på fm OCH vågsurf på em i kosa eller vågkite i A-bay.RobRox-Robert: Hör av mig om det blir Varberg på em. Klart du ska ut och paddla med nya brädan!!! Kanske kan ta det där med fotona som jag beställde också i så fall?
-
above_the_law
Medlem15 mars, 2009 vid 07:27 som svar på: Skaplip prognos för kommande veckan, äntligen!djevulen;534875 wrote:just det jag INTE ville se,,,,
mina nya RPM är försenade å jag har precis krängt iväg mina gamla så,,,,
dra åt helv,,,Äh, ryck upp dig broder!
Nu finns ju de nya Flexi Neutronerna hemma på Robsport… bara att testa en ”RR” så länge…:-).Hur går det med brädbyggena? När får man testa? Var håller ni till nu när du bytt jobb förresten?
HÖRS OCH SYNS!
-
Förbannade posthlvte!
Var ju ute och kollade postlådan tre ggr igår för att jag suktade så… men inte då:-(.
Men den som väntar på något gott… väntar ju ALLTID för länge:-)!Visar ju i o f s bara att den är hett eftertraktad…
-
above_the_law
Medlem12 mars, 2009 vid 09:36 som svar på: Torsdag: Bra med SSO vind, MEN ingen bil…Samåka?Anders-79;534532 wrote:Hej Har precis flyttat till Göteborg och bor i Långedrag. Vart är det bra att kita? Ska ni köra i eftermiddag runt fyra fem?Hupp!
Jag och Robban http://www.robsport.se drar ut och testar dom nya Flexifoil Neutron-kiterna:laugh: om ca 1 h till Draget (Onsalahalvön), Krüger eller Torkelstorp (beroende av is och vindrikting).
Inga av dom ställena har någon vidare lauch area, d v s INTE bra att köar själv eller som novis.Robban måste vara tillbaka i butiken på Såggatan i GBG kl 15, men jag funderar på att köra i em också. Har som sagt inte någon bil idag bara….hm…
Ang din fråga: se mitt tidigare inlägg ang spotförslag på s-so… alt:
http://spotguide.kicks-ass.net/ -
above_the_law
Medlem12 mars, 2009 vid 07:53 som svar på: Torsdag: Bra med SSO vind, MEN ingen bil…Samåka?Ja, inte blir det shortsväder precis, men bara det blåser eller/och är swell så är jag nöjd här i Svedala:-).
Hör gärna av dig på 0706695030 om det blir aktuellt, så delar vi på ett ”vrak”!
Kan ju avvakta och se hur det utvecklar sig, med tanke på prognosen…Vad känner du för när det gäller val av spot?
S-SO får ju mig att tänka på allt från;
Draget, Torkel, Krügers Brygga, Åsa Stenudde, Olofsbo, G:a Köpstad (Söder om Läjet), Jungfruviken (Hönö).
Ha de gott på jobbet så länge:-)Nicco
smaskens;534517 wrote:Tjena, kan tänka mig att flexa eftermiddagen från jobbet.
Jag har heller ingen bil men jobbar brevid Rentawreck och
de har bil med 10 mil för 209kr. Fast vädret ser la sådär ut…Erik
[IMG]http://servlet.dmi.dk/byvejr/servlet/byvejr_dag1?by=110046002[/IMG]
-
above_the_law
Medlem12 mars, 2009 vid 07:38 som svar på: Torsdag: Bra med SSO vind, MEN ingen bil…Samåka?snygging;534513 wrote:knegilegileknegilegile, Arbeit macht freiheitGeschissene Scheisse!
Aber, bist du verrückt, du Hänger?
Arbeit macht nur deinen Arbeitsgeber frei….
Du wirt doch nur einen leibeigenen und kleinen ”Spanferkel”, mit einer dicke Hängetitte-Sau.:smile:Tschüss!