andersbq
Forumsvar skapade
-
Jag tror det kan bli bra mellan 16-18. Alla prognoser verka peaka då.
-
Pratade med Putte om förra året, och det var ju lite småstruligt med fotocellerna. Tyckte det lutar åt GPS i året upplaga.
-
LBJ; Jag seglade inte heller, bara fotade
Lysande Lasse, visste inte att du låg i buskarna och fotade!
Men det var väl dig jag mötte på väg till TT? -
Nja det var på morgonen som fenmassakern skedde, sedan steg vattnet med nästa 0,5 meter på eftermiddagen.
Jo jag körde för lång in i Tjolöholm igår em, men det gick bra den gången. -
andersbq
Medlem5 juni, 2008 vid 05:16 som svar på: F2 Speed Challenge – Habo Ljung Grand Slam 6-8 Juni@NLC 472623 wrote:
Hoppas verkligen den slår in!
Slår in, hmm det är alltså vindriktningen men styrkan är runt 3-4 m/s, exklusive trumpeteeffekt förvisso.
-
andersbq
Medlem4 juni, 2008 vid 12:38 som svar på: F2 Speed Challenge – Habo Ljung Grand Slam 6-8 JuniProffsprognos för helgen; ostlig på fm vridande mot sydost under em. Gäller fredag och lördag för sydvästra Skåne.
Så var blir tävlingen? -
andersbq
Medlem2 juni, 2008 vid 07:04 som svar på: F2 Speed Challenge – Habo Ljung Grand Slam 6-8 JuniDet börjar dra ihop sig inför nationaldagen och nu kan man ju börja gissa vädret oxå. Läget är tämligen ”stabilt” just nu. Mycket pekar mot ostlig till syd ostlig vind på 3-7 m/s.
Som jag uppfattat det så fungerar Klagshamnsbrisen ibland från dessa håll.
Om vindprogonosen står sig, kommer tävlingen att flyttas, och i så fall när får vi reda på det? -
Jo jag har provat att vindsurfa på SUP och jag håller med, det är inget alternativ för att lära sig att vindsurfa. Brädan är stor och omtålig, bottenkurvan är gjord för ganska låg fart. Enda skälet till att inte paddla den är att man hellre vill använda seglet för att ta sig ut, för att sedan vågsurfa in.
Och då skulle man helst vilja slippa riggen. -
@Knatte 471330 wrote:
Enligt grafiken så är din bräda en -89 eller kanske en -90:a. Har kollat igenom gamla surfsport och kikat på bilders en stund nu:tongue: Kanske Anders har koll på datum också??
Det är en 89a, Min är också en -89 LCS och bilder på den ligger ju på sidan 4 i denna tråden, det stora kolcenterbordet kom -91. Det är dessutom märkt med tillverkningsmånad har jag för mig.
-
-
andersbq
Medlem27 maj, 2008 vid 18:42 som svar på: F2 Speed Challenge – Habo Ljung Grand Slam 6-8 JuniDet är förvisso bra att bo på hotell och inte så värst dyrt heller, men är det ingen som funderar på att campa? Det ligger ju en camping precis bredvid och fördelen är ju att vi kan smaka lite mera på det vi konsumerade till Charlotte Perrelli & co i helgen. Klang & Tobhed bor väl hemma men hur är det med Faster & Getwet?
-
Stort tack till Gustav, ÖWC och Jester! (Och ännu en gång ursäkta för jag körde över dig J, det var lite otäckt).
Var nere i Puttgarten idag och jävlar vad det blåste! Så synd att bilens innehåll inte var detsamma som dagen innan… -
Gustav, kan du ta med en extra aquapack, min läcker så jag får köpa en ny eller reklamera den jag har,
-
”Kraftig 2,5 mm neopren”:grin:
-
@Hänkö 466481 wrote:
Kommer ev. lördag som åskådare pga ”familjesituation” och materialbrist (i form av MAST..h-vete att ingen erbjuder nåt gammalt kol-lik från garaget).
Vad önskas för modell?