Forumsvar skapade

Sida 172 av 197
  • andersbq

Medlem
    28 oktober, 2007 vid 19:20 som svar på: nyburjarens första surfsommar

De är bra, lär dig använda selen från början. Idag seglade jag drygt 10 mil fram & tillbaka i Kungsbackafjorden i 15 m/s under drygt 3 timmar. Då gäller det att trimma in linor, mastfot och fena så att man bara kan glida omkring.
    PS Den efterfrågade filmen finns på Pirate B.

• andersbq

Medlem
    28 oktober, 2007 vid 19:09 som svar på: 5-6 m vågor utanför Kristiansand Surfspot?!

Kör aldrig landvägen till K-sand, den är megaslingrig och smal. Snittfart 50km/h från Horten.

• andersbq

Medlem
    27 oktober, 2007 vid 21:48 som svar på: Om jag kunde backa bandet!?

Gör ingeting förhastat. Lägg den åt sidan i några månader. Ladda om mentalt.
    Sedan kan du fundera på glasspinnar eller att strippa den igen. ta det easy!

• andersbq

Medlem
    26 oktober, 2007 vid 14:06 som svar på: Göteborg på syd?

TT eller Lejet.
    Platt eller vågor.

• andersbq

Medlem
    26 oktober, 2007 vid 14:05 som svar på: GWC klubbresan till klittmöller

Ser ut som ni duktigt med vind, syd runt 10-12 m/s på lördag.
    20 m/s från syd på söndagmorgonen som sakta vrider upp mot väst under dagen.

Ni lär väl åka runt som galningar och kolla spots som vanligt!

• andersbq

Medlem
    24 oktober, 2007 vid 18:28 som svar på: Hookipa is being shut down

@Petter 424305 wrote:

Att göra en formell lag av 10 personersregeln känns sjukt! Får hoppas att det i praktiken inte påverkar annat än lättvindsdagarna, Hookipa brukar ju normalt vara ganska självjusterande när väl vinden kommer.

Ja det är som att bestämma att mer än 10 badare i Apelviken = då kommer polisen och konfiskerar dina prylar.
    Och som det inte hade varit nog, en böter på några tusen…

Personligen skulle jag nog åtminstone bombhotat kommunalhuset varje dag i ett år.

• andersbq

Medlem
    24 oktober, 2007 vid 16:31 som svar på: Hookipa is being shut down

@jocla 424263 wrote:

Underskrivet.

Anders, måste bara fråga, vad ska denna facebookgrupp göra? Bjuda in hawaiis beslutsfattare i gruppen så att alla kan trycka poke eller tvinga dem att se på bilder från familjealbumet? 😉

Det är på nätet all power finns och via bl a facebook kan man skapa enorm opinon i och med att alla känner någon annan som känner någon osv.

Jag ger mig fan på att det är bara 6-7 steg mellan mig och Linda Lingle.

• @RRD 424246 wrote:

För övrigt kommer den 17 dec nästa nummer som innehåller test av 75 l vågbrädor i radikala klassen samt breda allround, dvs trads och stubbies och även wavesegel 4,7 och 5,3, kan det bli bättre?

Äh, dom bara kommer haussa Fanatic och F2 och med en massa multidiagram visa hur bra dom är på ”enge halsen vs geschwindkeithet”.

Engelska tidningarna Windsurf och Boards har oxå waveboard tester nu i oktober, fast utan diagram.

• andersbq

Medlem
    24 oktober, 2007 vid 07:00 som svar på: Hookipa is being shut down

Jag har varit så redig och startat en facebook grupp

Hookipa 4 Windsurfers

http://www.facebook.com/group.php?gid=7798190852

tycker det känns lite modernare än .se insamlingar.

• andersbq

Medlem
    23 oktober, 2007 vid 14:05 som svar på: Gammal WC-seglare gifter sig i helgen

Vill inte påstå att den var perfekt byggd 1980-81. Men denna bräda kom till när aluminiummasterna var typ 4 meter och träbommen 2,75 lång…
    Varken glasfiberfenor eller fotstroppar fanns i serietillverkning någonstans i världen.

• andersbq

Medlem
    22 oktober, 2007 vid 20:45 som svar på: snillen spekulerar

@Hänkö 423913 wrote:

Yes…Jag var en av de som provade ”lyckan” under helikoptern! Vi ”planade” iväg men vinden försvann plötsligt och det var omöjligt att köra runt i vinden även om teorin lockade oss!! Nicklas Forslins minnesrace….1989 el. 1990…!

Ah deja vue, nu minns jag, jag var själv så bakis efter festen i Svedala och Trelleborg, att jag knappt orkade titta på era försök…
    Det var nog inte på världscupen i holland trots allt, utan ”bara” lilla Abbekås.:blush:

• andersbq

Medlem
    22 oktober, 2007 vid 16:39 som svar på: snillen spekulerar

Det där är beprövat på världscuptävling på 80-talet, för att roa publiken på några 100.000, när det varit punka i en vecka. Måste finnas någon gammal film på det någonstans.

• andersbq

Medlem
    22 oktober, 2007 vid 16:30 som svar på: Windsurfingparadis

Jag har vindsurfat utanför Eriksberg, men det var för 10 år sen. Gick bra, inga poliser kom.

• andersbq

Medlem
    20 oktober, 2007 vid 08:37 som svar på: Kanske testa speed, vilka grejor ska jag köpa?

Så svaret är alltså att minsta segel är cirka 5,5-6,0 ?

• andersbq

Medlem
    20 oktober, 2007 vid 08:16 som svar på: Gammal WC-seglare gifter sig i helgen

Jodå Sven is still alive, här är förresten en bild på hans sinker, den är dock sedan länge inte längre ”alive”

Sida 172 av 197
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA