Forumsvar skapade

Sida 138 av 3702
  • anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    29 augusti, 2005 vid 20:40 som svar på: EH bow-kite

Rambo……Hur mycket skulle steffo förlora på att inte få höra din synpunkt om allt.

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    29 augusti, 2005 vid 20:37 som svar på: Looping.de

har inte handlat av dem själv men jag har ställt en del prisförfrågningar etc och alltid fått snabba och seriösa svar. Tror nog att de är att lita på.

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    29 augusti, 2005 vid 20:02 som svar på: Torö levererade…

hoppas ni fick det riktigt bra idag! Ser fram emot bilder !

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    29 augusti, 2005 vid 19:42 som svar på: Val av bars

Svar till:

Ta en titt på ”JoyStick” från OceanRodeo

Lätt den säkraste bommen på marknaden!

Allt som har namnet OR på sig skall man nog försöka undvika.
    Punch out bommen blev väl en storsäljare…?!..not.
    25% av Bronco drakarna är felsydda.
    Kite Swedens kiteskola, inga kommentarer. Man startar inte nybörjare rakt framifrån genom att kasta upp draken i powerzone med efterföljande draggning.

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    29 augusti, 2005 vid 19:26 som svar på: äntligen !!!!

jag var i danmark och körde i limfjorden . vinden var cirka 12-15 i byarna det var riktigt plattvatten så det stället kan jag verkligen rekommendera hur jag skall kunna bevisa hur fort får SURFAN lita på sen ahr jag aldrig haft tanken att skicka in till vad det nu hette. min polare jocke kan ju intyga för det var hans GPS

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    29 augusti, 2005 vid 18:26 som svar på: EH bow-kite

Det jag reagerade på (med tanke på EH folkets högljudda FOIL-åsikter) är att EH Designerna rankar moderna FOIL högt. Jag menar, detta kan man ju baraq tolka som de tror att de ifall de mot all förmodan skulle göra en bow-kite som är bättre än en vanlig LEI så skulle den ändå troligen inte vara bättre än en modern FOIL..
    ”I sincerely doubt if we will be able to produce Bow design that will outperform the existing inflatable or more specificly the modern foil designs”… Eller hur tolkar men detta med EH-skalle?

I övrigt så har jag svårt att se hur bow-konceptet skulle vara bättre än vanliga LEI… Undantaget depowerfrågan då.

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    29 augusti, 2005 vid 18:20 som svar på: EH bow-kite

Svar till:

det e fan va vi sagt hela tiden.. konstigt att ingen tror va man säger.

[/ QUOTE ]

klart bow-*kiten har åpotential som inte en vanlig LEI har. att säga att LEIs har den ultimata formen är ju bullshit…klart det finns rum för enorma förbättrinar.
    foils suger dock.

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    29 augusti, 2005 vid 18:16 som svar på: Hur var det i Stockholm ida?

Någon som plåtade?????

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    29 augusti, 2005 vid 16:22 som svar på: Skulle torkelstorp funka i em/kväll?

Smarholmen nå’n km nedanför Lerkil (Onsala utsidan). Måste kryssa ut till öppet vatten där det är kabbelwasser modell stort iaf vad jag sett av hela en runda i västligt ca 8 m/s. Utanför Onsala sandö är det riktigt jobbigt. Jag har kajakat och vindsurfat och det är ingen ordning på vågorna. Det kanske behöver blåsa kuling för att det ska bli lite linjer att tala om. Det ska finnas ett sandrev också någonstans. Nu har vinden droppat en hel del..hmm…sommartorpet istället kanske???
    frown.gif Mes

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    29 augusti, 2005 vid 16:10 som svar på: Liberia, vilken kite ska jag ta med mig?

Svar till:

va fan komma här och dumpa priset..
    Jag säljer min med 1 bom 2 pumpar och en och en sprillans ny Tablas för 200 spänn eller en moron holk.

[/ QUOTE ]

Deal, jag tar din kite och tablas…

Well, jag är intresserad av kiten men behöver en bom. Har ingenting kvar eftersom jag har sålt allt nu innan jag sticker för att köpa nytt nästa år. Om du kan fixa en bom tror jag nog fan att jag slår till…

Om det inte finns nån annan som vill sälja en EH Wave 7 kvm med bom för en billig peng.
    /Macke

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    29 augusti, 2005 vid 15:22 som svar på: Nybörjarfråga; Det går tamejffan bara upp….

Försöker det med å det går väl lite bättre men tycker ändå brädhelvetet går upp i vind för mkt. Ser andra på fjärden utan detta problem.

Självklart måste tekniken vässas men det verkar oxå vara en kombination av för stort segel och för klena armmuskler.

Detta är det andra problemet; tycker att jag måste ta i in i helvete för att skota hem och ändå klarar jag inte att täppa till mellan underliket å brädan. Idag 2005-08-29 var jag ute i skärgården med 5,9 å hade majorproblem….

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    29 augusti, 2005 vid 13:56 som svar på: Resultat Mellansvenskacupen

Vilken ankdamm. Trodde Mellansvenska skulle vara en plantskola för nya formulaseglare. Men det är väl vara jurist surfare som tänder på allt regelsnack… crazy.gif

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    29 augusti, 2005 vid 13:31 som svar på: Hyr mye kg måste de-power linan hålla för???

Da brottom ska köpa den i da

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    29 augusti, 2005 vid 13:09 som svar på: Nya bilder…

det var 19.6 – 11.7.

Först tre dagar utan vind, sedan för det mesta 4.7 – 5.3 m2, 2-3 dagar 4.2-4.4. Själv kitade jag och det betydde för det mesta 6-10 m2 kites, 3 dagar 12-16 m2.

• anonym-anvandare

anonym-anvandare

Medlem
    29 augusti, 2005 vid 12:47 som svar på: Skulle torkelstorp funka i em/kväll?

Åker till smarholmen om frugan kommer hem hyggligt tidigt.
    /Mes

Sida 138 av 3702
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA