anonym-anvandare
Forumsvar skapade
-
Flyttar ni tävlingen till Grönhögen och kör wave om det blåser kuling. Vilket det verkar bli
-
anonym-anvandare
Medlem25 maj, 2000 vid 17:59 som svar på: Väder och vind på favoritstället med smsSyfte
Syftet med detta examensarbete är att ge svar på en rad frågor om hur en agent kan tillfredställa vindsurfarens behov av att känna till förhållandena på Torö Stenstrand.Är inte syftet egentligen att specificera ett ”tekniskt hjälpmedel” så att surfare enkelt, logiskt och utan tidskrävande informationsinsamling kan bestämma sig om de ska surfa vid Torö Stenstrand eller ej?
Dina mål tycker jag är bra.
Tips:
1) Spana i nya Compac´s handhållna ca 3kKr. En rad utvecklingsavdelningar på olika företag gör det just nu intensivt. Det kommer att krylla med programvaror. (Nej jag jobbar inte på Compac)
Dom lär komma med inbyggda mobiler men det går ju att koppla till redan nu.2) Svenskarna kommer att bli allt mer stressade. Mao den som toppar ergonomin och användargränssnitt blir vinnare de andra blir i allt högre grad losers. Folk kommer i allt mindre grad orka trixa. Mao gör det enkelt och grymt ergonomiskt.
-
anonym-anvandare
Medlem25 maj, 2000 vid 17:39 som svar på: Väder och vind på favoritstället med smsHar du redan formulerat: Syfte: och Mål: för ditt exjobb?
Ingår den kommersiella delen i dessa?Det är alltid klokt att lägga ner MASSOR med energi på att formulera Syfte: och Mål: (givetvis även flera mål) riktigt kortfattat, då blir resten av projektet, exjobbet, etc. rena formalian baserad på tid, resurser och entusiasm.
Bosse -
vill man segla platt då funkar säkert öland var själv där föra året på tävlingen
var ute med 5,8 och roligare kan man ha.
tycker nog att varberg är bäst pga många olika faktorer.men men smaken är delad
haet gott easyrider -
Jag håller med… Det stämmer!!
Mvh Tedan
-
Det är en Fanatic Wild 270 -93 , kraftigt V-bottnad. Seglet är ett NP slalom 5.0 93-94(tror jag)
Mvh Tedan
-
jaja visst lite problem händer ju alltid .. Men mycket gnäll från surfare som uiinte vågar testa på något nytt eller har råd till något
Jag annser att kitarna har lika stor rätt till vattnet som windsurfarna!! -
Tycker att vodoo har helt rätt det har aldrig blåst när jag varit där trots sjöbrisen som kanske räcker till 8/10 kvm segel. För ett par år sedan var vi på Haga och ringde deras telefonsvarare på skoj och dom upplyste oss om att det var sydvästlig vind ca 10 och när sjöbrisen skulle komma skulle det öka till 13 och vinden rörde inte ens bladen i träden så stå på dig vodoo.
-
Byt segel, det kommer att göra underverk.
Gamla segel är helt enkelt inte stabilare än så som du beskriver. För mycket backhandpower gör ingen glad, ungefär som och brottas med en ko hela tiden. -
Jag brkar åka till Haga en tio mil när det blåser. Tycker vindmätaren skitbra.
Hur manipulerar men en vindmätare som sitter 4 meter upp i luften. Och du Kenneth bry dig ej om vad han säger. Rykten om att ni fejka den. I vilket syfte då. Bara bevis på vilket lågvatten märke denna mälareseglare tillhör.
Dom gånger vi kollat den och dragit till Haga har den stämt.
Så skit i att kommentera denna man. Han är inte värd det.
Vi älskar att sitta på jobbet och kolla den.
Vi syns till helgen. -
Din vindmätare får inte visa mer än min!! Alternativt: Min kuk är stöööörre än din!
-
Du är nog den dummaste på denna konfen. Tjafsar om allt. Vet allt.
Ger dig på alla.
Håll dig på mälaren och ge fan i att åka ner till oss på västkusten. -
Tror nog att lite seriös strecha lite allihopa. Det är nog något som vi surfare glömmer.
Visst lite blir det när man hoppar i och ur våtdräkten. -
Den börja gälla idet ögonblick som du tecknar den via brev eller telefon.
Du har väl sett reklamen. Jag kollade faktiskt detta. Om du tex har en bil och ringer ett försäkringsbolag vid tex köp så är den försäkrad i det ögonblick
när du lagt på luren. Men om du ringer samma dag du fimpar brädan då tror jag att du får problem. Visst olyckor kan hända och dom kanske ersätter dig men det vill nog till att du har vittnen i detta fall.