basse
Forumsvar skapade
-
Svar till:
Skulle inte tro det!!!
Har tävlat i bodybuilding i 3 år så kom inte å snacka om att han skulle trampa mig på tårna LOL.
Det är en sak som jag kan utantill. Så Adde LOL[/ QUOTE ]
åå åå .. min farsa är faktiskt snickare så han tar sin hammare och slår dig.. så det så…. BUhuuuääääää

-
Pågen brann ju upp igår så det kanske blir svårt att få ut gifflar till helgen..
-
Torkelstorp fungerar utmärkt på SO.
-
Väger du inte mer än så skulle jag inte handla en 80-85. Tycker det verkar alltför stort. Du skall satsa på en 75’a helt klart tycker jag. Skulle tro att JP RWW 76 skulle sitta som en kepa för dig. Jag väger 84 och kör RWW 83 -05. Den planar upp grymt tidigt jag uppskattar de frestyleegenskaper som den har så det blir lite hårdvinds freestyle ibland också. 76’an har en helt annan karaktär tydligen och ligger mer åt classic hållet. Men planar väldigt tidigt en med. Jag har kört 5.8 och freestyle i Apel då Andreas på SP brände förbi på en RWW 76’a med 5.4.
Det hela beror ju helt klart på vilka segelstorlekar du har också.
-
Svar till:
Ser ut att bli 6.2 vind i morgon, tänkte dra till Torkelstorp efter jobbet så då kan du få testa PX och FS 430 om du vill – men lova att inte spänna fast dem på taket bara

[/ QUOTE ]
Mohahahaaa….. 3 lager glas och lite lite plast förståss. Som ny igen.. kanske. Fick till det riktigt bra faktiskt. Får se om jag har tid att surfa eller bara slipa. Vi kommer ner iaf.
-
Jag har även en 54 bred AB+ som ju helt klart gå lite lugnare än RWW’n i rikigt chopp men jag tycker inte det är några problem. 61 är ju ganska mycket bredare än 56 så det är klart att det blir skillnad men det beror mycket på hur shapen är i skrovet. Tar jag inte fel har Adde’s bräda ett ganska markant V och jag tycker den går mycket lugnt. (Har iof bara kört den en eller 2 gånger med bra tryck).
-
Annars kan nog RWW 76’an vara en bra bräda för dig. Jag kör 83’an och den är jag mycket nöjd med. 76’an skall det tydligen vara mera våg i. 83’an uppfattar jag som en snabb och svängig sak med riktigt bra avstamp i hoppen. Jag uppskattar även de freestyleegenskaper den har då det blir hårdvindsfreestyle ibland när man inte orkar ner till vågorna. Har bara kört den här hemma ännu så jag kan inte säga så mycket om snabbare vågor men det skall nog inte vara några problem.
-
Prova denna länken så kanske du fattar mera!!
-
Ja jävlar den var feeeed. Har gjort liknande men inte alls i den storleken. Det räcker att dra repet från ena sidan av EN bro till den andra sidan av SAMMA bro, dvs typ 8 meter eller nått beroende på om det är en eller 2 filer. Polarn fick pendla mellan 2 broar under E4’an vid Gränna i somras. DEn var också ganska hög. Det bästa var att killen som riggade pendlade innan för att kolla om det höll, då var han själv där. he he
-
Va… Kul att Udden satsar.
-
Det är nog rätt OK med gräs och på SV. Släpa ner dig dit och kör järnet!
-
Går rätt bra men det är nog bara för att vi inte har något att göra. hehe
-
Njae… lite seeeeeg. Skall tvätta också. Skulle va imorgon iså fall… eller ikväll… eller inte. Kan inte tänka och knappt läsa på skärmen för jag har för mycket salt i ögonen… He he
-
Mellan 0615 och 0830 var det iaf riktigt najs i Lejet idag!! Bara jag och M_C ute och gottade oss!!
-
Svar till:
Basse du har ju redan fått 5 av mig sen länge…Whiskyn står i min bod och väntar…. trodde du skulle vara på damseglingen idag.
[/ QUOTE ]
Bahh.. vaddå damsegling. Trodde ni kallade det slalomtävling.. höhöhö. Nä vi har kört Lejet med bra och dåligt tryck och onshore i 5.8’an och lite mindre.