dr-masse
Forumsvar skapade
-
Ja, jag hade ju definitivt tänkt att kooka omkring där det inte är populärt om det skall vågsurfas. Helst där det är väldigt, väldigt ensamt… 🙂
Tack för tips! Det kan nog sluta med en freestyle för plattvatten och en longboard, detta… !
-
Testade lite longboard i Brasilien i vintras och fick mersmak. Har, i princip, aldrig vågsurfat förr men stod upp första gången och fick till några svängar. Riktigt kul!
Men – där var ju vågen precis hur snällsomhelst. Hur lär man sig surfa på Torö? Funkar longboard eller e vågen för snabb och brant?
-
Ja, du kommer ju att få en hel drös med förslag på fina segel här. Och så är det ju, i stort sett alla segel är bra numera, det är mer en fråga om vilken känsla man gillar och typ av segel som är rätt.
Så, jag tycker du gör rätt som kikar på ett FireFly, om du gillat ditt Expression såpass mycket. Jag har kört Ezzy och kan ärligt säga att mer olika segel än FireFly och Ezzy får man leta efter. Båda bra, men olika som sagt. Har faktiskt även tagit en sväng med ett Loco på Kap Verde, najs segel (där dock Legend var min solklara favorit bland Maui Sails seglen) men även det är ganska annorlunda mot ett FireFly. Precis som du skriver, det är olika känsla i olika segel, ibland till och med väldigt olika.
-
Flög över Himmerfjärden idag. Kan meddela att den isen ligger lätt en, eller ett par, veckor till. Det är en rätt bred ränna ner från Södertälje, men mest is.
Hela Mälaren är täckt med undantag för ett par rännor.
-
Om du gillar Expression (som jag haft, men för länge sedan) så kommer du att gilla FireFly riktigt mycket.
Jag testade flera NP-segel i Jeri före jul (Atlas, Combat, Fly och FireFly) där FireFly var det enda jag gillade riktigt mycket. Precis som mitt ”gamla” Expression, fast uppdaterat till 2011, så blandade det drag med neutral känsla och riktigt skön balans.
Annars är ju Simmer Iron det du söker, om du skall köra Simmer.
-
surfslusken;650945 wrote:….ja får faktiskt hålla me Blomberg här.
De odödliga citaten från slusken bara regnar in 2011. I år är helt klart året att följa den mannen. 😀
Mest imponerande är det när de klämmer av den där plattvattensbaletten med lite rejäl höjd och fart. Som i Pozo eller Fuerte. Då blir det närmast overkligt.
-
Själv är jag mest imponerad av att de till 2011 inte nöjde sig med gult fönster utan klämde in ett pittoreskt motiv på en liten kanarisk semesterby i seglet.
Very 2011.
-
OJ, vilka bilder! Den första är riktigt grym.

-
Kan vara lite i senaste laget för Kap Verde, eftersom påsken ligger så sent. Men kan absolut funka.
Norra Fuerte, som jag själv spanat in flera gånger men aldrig lyckats komma iväg till, kan mig veterligen leverera ritkigt bra i slutet av april… (bäst av Kanarieholmarna).
-
För kallt över land för bris. Det kan bli sent i år (precis som i fjol då brisen i princip väntade till juni, om jag minns rätt) om det vill sig illa, men i gengäld så var ju sommarsäsongen riktigt hygglig för fituna 2010, kanske en repris i år, rentav?
-
Förmodar att fler har sett detta… men jag postar länken här i alla fall. Ser grymt bra ut, tycker jag.
Frågan är – vilken skall jag beställa? 😀
-
Ja, Korsika kan nog vara ett bra alternativ, har kikat på det själv och de som jag känner som varit där har samtliga varit oerhört nöjda med sin resa (ej vindsurfare, dock). Mat, omgivning, stränder, väder… och lagom blåsigt, om jag fattat rätt.
Delar av Sardinien lär ju kunna funka det med.
-
Det är nog inget snack om att hela marknaden för vindsurfingprylar, och kanske framförallt för lite mer avancerade sådana, har minskat globalt under flera år nu.
Men ett intressant projekt är detta, grymt med sådan kvalitetssatsning! (även om det nog inte behöver hålla 15 år, vilket på ett annat sätt är lite sorgligt)
-
Körde oxå T-4 ett tag, upplevde aldrig att bandet gled? Har du trätt det rätt?
Bytte endast för att jag är precis mitt emellan storlekar på DaKine (M= för liten, L = för stor), utmärkt sele i övrigt. Men som alltid, alltid, alltid med selar – passform för den egna kroppen är kung.