dr-masse
Forumsvar skapade
-
Svenne;645239 wrote:Half way back loop into Superman through 5.6
Ah, skönt men lite dyrt trick det där! :grin::grin:
Ja, det lutar nog åt en riktig freestyle, behöver nog all hjälp med pop som finns att få. Får se hur jag gör på segelfronten… IQ 6.1 är trotsallt lite frestande som lättvindstrasa här i krokarna.
Det är rätt intressant att märka hur pass mycket det påverkar ens utveckling på var man lägger sitt fokus i seglingen. Har varit, och är, rätt upptagen (”helt besatt” för att citera min fru) av det här med vågridning de senaste åren och nog har väl även en hyggligt talanglös man som jag förbättrat den biten rätt mycket. Men faktum är att denna vågjakt har gjort att vissa detaljer som slipades rätt mycket genom mitt freestyleharvande – segelhantering, slag, helikoptrar, små manövrar och allmän kvickhet på brädan – faktiskt gått lite åt fel håll.
Därför lite förnyat fristilsfokus, är tanken.
Så jag kanske borde snegla lite mer på grubbyn, rentav? Den kan man ju gå på med lite mindre tryck i grejorna, eller hur?
-
Det för mig enastående 2010 har endast en miss och det är jag aldrig kom iväg till Gotland. Skall definitivt åtgärdas under 2011!
-
dr-masse
Medlem25 januari, 2011 vid 07:03 som svar på: Kite and Windsurfing guides nu på iPad/iPhoneNej, har inte sökt bland apparna utan gick på infon på hemsidan. Ej lagt in i iFån alltså.
-
Det är smidigt när man exempelvis tar höjd och gör att du kan vrida kroppen lite friare. Jag föredrar ändå fast eftersom det blir lite mer ”direkt” och alltid vet precis var jag har kroken, ibland med sliding så kan kroken sitta lite vid sidan när man skall kroka i och ur. Men ingen stor sak.
Ett tänkbart skäl till att jag inte höll fast mer vid sliding än vad jag gjorde kan mycket väl vara att hängselen (DaKine) inte passade mig 100%, jag var liksom precis mitt emellan två storlekar (M och L).
Dock har åken med sliding gjort att jag på min nuvarande sele inte har kroken fullt så tight som tidigare.
-
Jag har testat bägge och det slutade med att jag körde med fast krok… så jag är med Ola H. – smaksak. Vissa tycker det är guld, andra (som jag) håller fast vid fast.
-
andersbq;644643 wrote:Ge fan att räkna på det där.
Ha, ha, ha! Jag tänkte faktiskt på det – ”hmmm, det här jag kanske inte borde…”
Jag har gjort något inlägg här på konfen om hur många brädor och segel jag ägt genom åren. Vänligen ge fan i att räkna på det. 😀
-
Får det till typ 75 fenor i bqs bild… för 200$ styck i snitt… 15 000 $ (och det verkar finnas fler fenor…) sjukdomen är helt klart skadlig för plånboken, ha, ha! 😀
-
det ser ut att kunna bli åka av!
http://www.surfline.com/surf-news/solid-swell-ignites-hawaii_51734/
-
Alla inköp på Gekås måste därmed vara meningsfulla.
-
m3lk3r;644589 wrote:Hade inte varit fel med cleana vågor, 25+ i vattnet där det är sjukt billigt att leva (som i indien).
peez
Åk till Indonesien.
-
Mitt vindsurfintresse är uppenbarligen sååååå mycket mer behärskat än vad många i min omgivning misstänker och tror… 🙂
-
Google kanske? Blir alltid lite humoristiskt, dessutom!
-
Att köra kolbom i vågsegel är en lyx som jag helt smärtfritt lagt åt sidan. Dagens monokokade alubommar är såpass bra att det, för mig, inte går att motivera prisskillnaden och vikten är i de flesta fall närmast identisk. V-grip är väl lite tyngre än motsvarande ”alu”, jag skulle dock lätt kunna tänka mig en sådan – var på väg att handla av Jesper men de hann inte fram innan jag for iväg på surfresa…
Har några gånger seglat med några av de allra bästa kolbommarna som finns (Pryde, Simmer, Aeron, TecnoLimits, AL360) för att sedan gå direkt till alu (Aeron, Simmer, Gaastra, Pryde) och inte har kolet varit värt 2-3000 kronor mer… Två grymma alubommar för samma pris som en kolbom… det som avgör hur bommen upplevs är framförallt hur frontbeslaget funkar och sitter samt diamter och grepp, tycker jag. Visst, kolbommar håller teoretisk längre, men då är grepp, beslag och annat slut så det blir ändå till att antingen renovera eller köpa ny.
Pratar vi större segel/räjsing/speed är det en helt annan sak. Då äger kol fullständigt (även om jag misstänker att en v-grip kan klara sig riktigt bra även i längder över 2 meter).
Hoppas nu inte Jesper tycker att jag ”kapat” tråden här… 😀 ah, den fruktlösa drömmen om en tråd som helt håller sig till ämnet!
-
Härligt! Kanske att man tar sig dit denna gång…
Annars såg ju PWA-kalendern hyggligt anständig ut, Grand Slam i Aruba, Bonaire tebaks, Kap Verde igen… och El Medano, kul!